سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان جوان کشور:

رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان جوان کشور:
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در تحلیل همه حوادث و قضایای سیاسی، اقتصادی، منطقه ای و بین المللی باید این نگاه واقع بینانه و کلان حاکم باشد که جبهه پرقدرتی در دنیا وجود دارد که نمی خواهد ایران اسلامی به یک کشور و ملت قدرتمند در زمینه های مختلف بویژه در علم و فناوری تبدیل شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، بیش از هزار نخبه جوان برتر دانشگاهی صبح امروز در گفت و شنودی 2 ساعته با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیان دیدگاهها و دغدغه های خود پرداختند و از زبان ایشان با ضرورتها و ظرافتهای «استمرار پیشرفت پرشتاب و درون زای علمی»، به عنوان عامل اصلی دست یابی ایران به قله های رفیع «پیشرفت و اقتدار و آبادنی» آشنا شدند.

[ چهارشنبه 92/7/17 ] [ 7:2 عصر ] [ جلال ]

نظر

ولی امر مسلمین جهان در دیدار کارگزاران حج:

ولی امر مسلمین جهان در دیدار کارگزاران حج:
تشیعی که بخواهد از لندن و آمریکا تبلیغ کند به درد شیعه نمی‌خورد/ رویکرد جدید آمریکا در قبال سوریه به معنای بازگشت از غلط چند هفته اخیر است
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بزرگان تشیع اعم از حضرت امام(ره) و دیگران همواره بر حفظ اتحاد امت اسلامی تأکید کرده‌اند، بنابراین آن تشیّعی که با هدف دامن زدن به اختلافات، از رسانه‌هایی که در لندن و امریکا هستند، تبلیغ می‌شود، در مسیر شیعه واقعی نیست.

[ جمعه 92/6/22 ] [ 5:43 عصر ] [ جلال ]

نظر

رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور:

رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور:
اهمیت نگاه کلان به مسائل کشور و جهان در چارچوب رویارویی غرب با اسلام/ وضعیت منطقه در امتداد رویارویی چند قرنی اسلام و غرب است
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی ایران در منطقه و دنیای اسلام و هویت اسلامی و دینی که این انقلاب به ملتها داد، افزودند: گسترش تدریجی تفکر و هویت انقلاب اسلامی ایران، غربیها را به شدت نگران کرد و آنها، همزمان با عمق یافتن تفکر اسلامی، برنامه ریزیها و طراحی های خود را نیز پیچیده تر و عمیق تر کردند.

[ جمعه 92/6/22 ] [ 5:39 عصر ] [ جلال ]

نظر

رهبر معظم انقلاب دیدار با اعضای مجلس خبرگان:

رهبر معظم انقلاب دیدار با اعضای مجلس خبرگان:
در قضیه سوریه،حمله شیمیایی را بهانه کرده و با لفاظی میگویند که بخاطر مسائل انسانی می‌خواهند وارد شوند/ کیست در دنیا که دروغ بودن این ادعا را نداند/ موضع گیری ها در قبال مسائل منطقه و جهان همراه با بصیرت و بینش و به دور از انفعال باشد
رهبر انقلاب، ضمن توصیه به همه مسئولان به نگاه کلان و جامع در قبال مسائل کشور، منطقه و جهان و موضع گیری همراه با بصیرت و بینش و به دور از انفعال، تأکید کردند: همه مسئولان باید در تصمیم گیریها و موضع گیریهای خود، حتماً سه مؤلفه، «آرمانها و اهداف»، «راهبردهای عمومی و کلی»، و «واقعیات» را مد نظر داشته باشند.

[ یکشنبه 92/6/17 ] [ 10:54 عصر ] [ جلال ]

نظر

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت تبیین فرمو

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت تبیین فرمودند
7 شاخص مهم دولت مطلوب اسلامی/ دخالت احتمالی آمریکا در سوریه یک فاجعه است

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ضمن تبیین هفت شاخص مهم دولت مطلوب اسلامی فرمودند: دخالت احتمالی آمریکا در سوریه یک فاجعه است.

خبرگزاری فارس: 7 شاخص مهم دولت مطلوب اسلامی/ دخالت احتمالی آمریکا در سوریه یک فاجعه است

-------------------------------

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در اولین دیدار هیأت دولت یازدهم، با قدردانی از هماهنگی دولت و مجلس برای آغاز بکار سریع دولت جدید، آقای روحانی را رئیس جمهوری مطلوب، مورد اعتماد و دارای سوابق روشن انقلابی خواندند و با تبیین شاخص های مهم دولت مطلوب از جمله سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به مردم، عدالت، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، قانون گرایی، حکمت و خردگرایی و تکیه بر ظرفیت درون زای کشور تأکید کردند: اقتصاد و علم را در اولویت قرار دهید و با مهار تورم، تأمین نیازهای اساسی مردم، رونق تولید و ایجاد تحرک و آرامش در عرصه اقتصادی، امید مردم به آینده را استمرار و افزایش دهید.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/6/6 ] [ 11:49 عصر ] [ جلال ]

نظر

رهبر معظم انقلاب در پیام به کنگره «هفت هزار زن شهید کشور»:

رهبر معظم انقلاب در پیام به کنگره «هفت هزار زن شهید کشور»:
رسانه‌ها و هنرمندان، جهاد بزرگ زنان شریف ایران را به دنیا نشان دهند

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای طی پیامی تاکید کردند رسانه‌ها و هنرمندان، جهاد بزرگ زنان شریف ایران را به دنیا نشان دهند.

خبرگزاری فارس: رسانه‌ها و هنرمندان، جهاد بزرگ زنان شریف ایران را به دنیا نشان دهند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به کنگره «هفت هزار زن شهید کشور»، نقش زن مسلمان ایرانی در معرفی الگوی جدید از «زن» را تاریخ ساز خواندند و با اشاره به ظهور هزاران زن، با روحیه کربلایی در صحنه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: اقتدار و جَذبه ی تازه ای به برکت خون این زنان مجاهد در عصر جدید، ظهور کرده است که دیر یا زود در سرنوشت و  جایگاه زنان جهان، اثرگذار خواهد شد.

 

مقام معظم رهبری در جبهه های جنوب

 

در این پیام که بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از سوی حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در کنگره «هفت هزار زن شهید کشور» قرائت شد، حضرت آیت الله خامنه ای با یاد کردن از زنان شهید ایران اسلامی که در تغییر مسیر تاریخ اسلام، نقش شایسته ایفا کردند، افزودند: این لشکر از فرشتگان، که از جان مقدس خویش در راه اسلام مایه گذاردند؛ قدم در میدان عمل نهادند و در نقش معماران ایران جدید ظاهر شدند.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/12/16 ] [ 10:55 عصر ] [ جلال ]

نظر

نظر آقا مجتبی درباره رهبری آیت الله خامنهای

نظر آقا مجتبی درباره رهبری آیت الله خامنه‌ای
جمعه 15 دی 1391 ساعت 13:39
رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: حضرت آیت الله تهرانی شخصیت جامع نگری بودند که با وجود کسالت در خصوص مسایل جامعه و نظام واقعا میدان‌داری می‌کردند.
نظر آقا مجتبی درباره رهبری آیت الله خامنه‌ای
افکارنیوز_گروه فرهنگ و هنر: علما ستون‌های آسمان و زمین هستند، این روایتی است که بارها و بارها شنیده‌ایم و به همین راحتی از کنار رحلت عالمان و بزرگان می‌گذریم بدون آن‌که قدرشان را بدانیم یا درک حضورشان کنیم.

هنوز داغ دلمان از رفتن بهجت العرفا تازه بود که خبر بیماری آقا مجتبی... . حالا هم رفتنش را برایمان پیامک کردند.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه از جمله افرادی است که محضر بیشتر علما را درک کرده و از سلوک عرفانی و حکمی آنان مطلع است. برای آن‌که ادای دینی کرده باشیم به آقا مجتبی تهرانی، گفت‌وگویی کوتاه در رابطه با زندگی آن معلم اخلاق انجام دادیم.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه حضرت آیت الله مجتبی تهرانی از شخصیت‌های جامع و بسیار موثر در جامعه اسلامی ایران و همچنین شخصیتی تاثیرگذار در عرصه فرهنگ دینی بودند، افزود: ایشان از شاگردان برجسته حضرت امام(ره) بودند و توانستند علم اصول را طوری فرا گیرند که پس از امام مروج این علم در حوزه های علمیه باشند.

وی ادامه داد: در دروس خارج از فقه هم ایشان از مروجین مطرح در حوزه های علمیه بودند.

خسروپناه با عنوان این مطلب که: آقا مجتبی تهرانی فقیهی برجسته و مجاهدی انقلابی بودند که قبل و بعد از انقلاب اسلامی فعالیت های قابل توجهی داشتند، یادآور شد: مقام معظم رهبری ایشان را شخصی تأثیرگذار معرفی نموده‌اند. ایشان شخصیتی بودند که در زمان دفاع مقدس طلبه‌هایشان وارد جبهه‌ها می‌شدند.

"آثار زیادی از آن عالم فقید به چاپ رسیده از جمله درس‌های اخلاقی و مجموعه آثار اخلاقی که در چندین دفتر به چاپ رسیده است."

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: حضرت آیت الله تهرانی شخصیت جامع نگری بودند که با وجود کسالت در خصوص مسایل جامعه و نظام واقعا میدان‌داری می‌کردند.

"زمانی که حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از تأیید مجلس خبرگان به رهبری رسیدند حاج آقا مجتبی هم تایید کردند و هم همراهی کردند و از توصیه‌هایی که به افراد داشتند این بود که: حفظ نظام از اوجب واجبات است"

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در پایان بیان داشت: حاج آقا مجتبی با این که مرجع تقلید بودند و مقلدین زیادی هم داشتند، بسیار اخلاقی متواضع داشتند و اینطور نبود که اخلاقشان تغییر کند. به دغدغه ها توجه می‌کردند، سرشت ایشان در وجودشان نهفته بود و به آنچه می‌گفتند عمل می‌کردند.



[ جمعه 91/10/15 ] [ 6:55 عصر ] [ جلال ]

نظر

(امام خمینی، منشور روحانیت، چاپ دوم 1369)

رسانه های گروهی استعماری خارجی به دروغ به مسئولین نظام جمهوری اسلامی نسبت می دهند که اگر نویسنده کتاب آیات شیطانی توبه کند حکم اعدام درباره او لغو می گردد. امام خمینی فرمودند:
این موضوع صددرصد تکذیب می گردد. سلمان رشدی اگر توبه کند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامی هم خود را به کار گیرد تا او را به درک واصل گرداند.
حضرت امام اضافه کردند:
اگر غیر مسلمانی از مکان او مطلع گردد و قدرت این را داشته باشد تا سریع‌تر از مسلمانان او را اعدام کند، بر مسلمانان واجب است آن‌چه را که در قبال این عمل می خواهد به عنوان جایزه یا مزد عمل به او بپردازند.
«راستى به چه علت است که در پى اعلام حکم شرعى و اسلامى مورد اتفاق همه علماء در مورد یک مزدور بیگانه این‌قدر جهان‌خواران بر افروخته شدند و سران کفر و بازار مشترک و امثال آنان به تکاپو و تلاش مذبوحانه افتاده‏اند؟ غیر از این نیست که سران استکبار از قدرت برخورد عملى مسلمانان در شناخت و مبارزه با توطئه‏هاى شوم آنان به هراس افتاده‏اند و اسلام امروز مسلمانان را یک مکتب بالنده و متحرک و پر حماسه می دانند و از این‌که فضاى شرارت آنان محدود شده است و مزد بگیران آنان چون گذشته با اطمینان نمى‏توانند علیه مقدسات قلم فرسائى کنند مضطرب شده‏اند ... خیلى جالب و شگفت‏انگیز است که این به ظاهر متمدنین و متفکرین وقتى یک نویسنده مزدور با نیش قلم زهرآگین خود احساسات بیش از یک میلیارد انسان مسلمان را جریحه دار مى‏کند، عده‏اى در رابطه با آن شهید مى‏شوند، براى ایشان مهم نیست و این فاجعه عین دموکراسى و تمدن است، اما وقتى بحث اجراى حکم و عدالت ‏به میان مى‏آید، نوحه رافت و انسان دوستى سر مى‌دهند. ما کینه دنیاى غرب را با جهان اسلام و فقاهت از همین نکته‏ها به دست مى‏آوریم. قضیه آنان قضیه دفاع از یک فرد نیست، قضیه حمایت از جریان ضداسلامى و ضدارزشى است که بنگاه‌هاى صهیونیستى و انگلیس و آمریکا به راه ‏انداخته‏اند و با حماقت و عجله خود را روبه‌روى همه جهان اسلام قرار داده‏اند ... اگر غفلت کنیم این اول ماجراست و استعمار از این مارهاى خطرناک و قلم بدستان اجیر شده در آستین فراوان دارد ... ترس من این است که تحلیل‌گران امروز، ده سال دیگر بر کرسى قضاوت بنشینند و بگویند که باید دید فتواى اسلامى و حکم اعدام سلمان رشدى مطابق اصول و قوانین دیپلماسى بوده است ‏یا خیر ...
(امام خمینی، منشور روحانیت، چاپ دوم 1369)



[ جمعه 91/9/24 ] [ 11:41 عصر ] [ جلال ]

نظر

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی:

 

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی:
دولت‌ها و ملت‌های اسلامی مراقب توطئه پنهان‌سازی مسأله فلسطین باشند

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم هوشیاری در قبال توطئه‌های بسیار پیچیده جبهه استکبار، ‌خاطرنشان فرمودند: همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی ‌باید مراقب توطئه خطرناک پنهان‌سازی مسأله فلسطین باشند.

خبرگزاری فارس: دولت‌ها و ملت‌های اسلامی مراقب توطئه پنهان‌سازی مسأله فلسطین باشند
-------------------------------
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز (یکشنبه) در دیدار مسؤولان نظام، جمعی از قشرهای مختلف مردم و سفرای کشورهای اسلامی در تهران، با تأکید بر لزوم موقعیت شناسی شرایط حساس و سرنوشت ساز کنونی منطقه و هوشیاری در قبال توطئه های بسیار پیچیده جبهه استکبار، ‌خاطرنشان فرمودند: مسأله اصلی دنیای اسلام، قدس شریف و موضوع فلسطین مظلوم است که به برکت بیداری اسلامی برجسته شده است و همه دولت ها و ملت های اسلامی و نخبگان سیاسی و فرهنگی، ‌باید مراقب توطئه خطرناک پنهان سازی مسأله اصلی مسلمانان و واقعیت سازی های دروغین از طریق ایجاد اختلاف میان امت اسلامی، باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به غفلت سال های متمادی ملت ها و دولت های اسلامی و تسلط قدرت های سلطه گر بر سرنوشت آنها و ایجاد غده سرطانی صهیونیستی در قلب دنیای اسلام، افزودند: امروز به برکت بیداری اسلامی و حوادث مهم منطقه، این پرده غفلت در حال کنار رفتن است که باید این موضوع را مغتنم شمرد.

ایشان با تأکید بر اینکه موضوع فلسطین و قدس، در قلب حوادث کنونی منطقه قرار دارد، خاطرنشان کردند: این موضوع اصلی نباید به فراموشی سپرده و به حاشیه رانده شود زیرا بسیاری از مشکلات دنیای اسلام بواسطه وجود رژیم جعلی صهیونیستی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: امسال در راهپیمایی روز جهانی قدس، به برکت بیداری اسلامی، ملت های منطقه توانستند موضع خود را در این قضیه بیان کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ترفندها و توطئه های پیچیده دشمنان برای پنهان سازی مسأله اصلی مسلمانان، خاطرنشان کردند: امروز بار دیگر قدرت های استکباری همان ابزار قدیمی یعنی «اختلاف بیانداز و حکومت کن» را به کار گرفته اند، بنابراین دولت ها و ملت های اسلامی بویژه نخبگان سیاسی و فرهنگی و روشنفکران و علمای دین باید حقیقت و واقعیت را برای مسلمانان تبیین کنند.

ایشان صهیونیسم را خطری برای همه بشریت خواندند و افزودند: در حالیکه دشمن تلاش دارد با عمده کردن اختلاف های طبیعی در قومیت، نژاد و مذهب، میان مسلمانان ایجاد اختلاف و با واقعیت سازی، خطرهای دروغین ایجاد کند، امت اسلامی باید همت و تلاش خود را بر عمل به اسلام و حفظ و تقویت وحدت و برادری و سرپیچی از اراده قدرت های بزرگ و در رأس آنها، آمریکا قرار دهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌ اختلاف میان ملت های مسلمان را سم مهلک دانستند و تأکید کردند: همواره باید معیار مسلمانان، موقعیت و جایگاه دشمن آشکار باشد که آنجا قطعاً جبهه باطل است و مقابل آن، جبهه حق قرار دارد.

در ابتدای این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور، ماه رمضان را شرایطی استثنایی برای تمرین عبودیت و اعتلای انسان در پیشگاه خداوند و وسیله پالایش روح و جان از آلودگی ها و تعلقات، بازگشت به فطرت الهی و کمال انسانی و میدان پرهیز از گناهان خواند.

وی با تأکید بر اینکه ملت بزرگ ایران برای ساختن کشور و پیگیری حقوق اساسی تردیدی به خود راه نخواهد داد، افزود: مستکبران در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند و پافشاری آنها بر زیاده خواهی و ظلم و تعدی به حقوق ملت ها، آنان را نجات نخواهد داد.

 



[ شنبه 91/9/18 ] [ 10:55 عصر ] [ جلال ]

نظر

در پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره میرزاکوچک خان جنگلی مطرح شد 11

در پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره میرزاکوچک خان جنگلی مطرح شد
میرزا یک واحد مینیاتوری از جمهوری اسلامی را در رشت به وجود آورد

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب در پیامی به کنگره میرزاکوچک خان جنگلی تاکید فرمودند: ایشان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در رشت و همان محدوده خاص خود بوجود آورده است.

خبرگزاری فارس: میرزا یک واحد مینیاتوری از جمهوری اسلامی را در رشت به وجود آورد

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، آیت‌الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، پیام مقام معظم رهبری به کنگره میرزاکوچک‌خان جنگلی را قرائت کرد.

متن پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به کنگره میرزا کوچک خان جنگلی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قضیه مرحوم میرزا کوچک جنگلی یک قضیه ویژه است. اگرچه در آن دوره خاص یعنی درباره فاصله بین مشروطیت و سرکار آمدن رضا خان، حوادث گوناگونی در کشور به وجود آمده است و همزمان با نهضت جنگل چند کار بزرگ دیگر در گوشه و کنار کشور مثل جریان شیخ محمد خیابانی در تبریز یا کلنل محمدتقی خان پسیان در مشهد هم اتفاق افتاده. اینها تقریبا همه همزمان هستند، لکن قضیه جنگل یک قضیه ویژه‌ای است. قضایای تبریز و حضور مرحوم شیخ محمد خیابانی را خوب می‌دانیم. هم در تاریخ نوشته شده و هم قضایای خصوصی و اطلاعات زیادی داریم. آن صبغه مردمی و نجابتی که در کار مرحوم میرزاکوچک خان جنگلی است در هیچ کدام از این دو کار یا دو سه کار دیگر که همزمان در آن دوره اتفاق افتاده در سرتاسر ایران نظیر ندارد. میرزاکوچک همین طور که اشاره کردید یک روحانی است، یک طلبه است. البته من شنیده بودم. برای ما سال‌ها پیش نقش شد که ایشان، مرحوم میرزای شیرازی را درک کرده لکن خیلی باور کردنی نیست. این را مرحوم پدرم نقل می‌کرد از مرحوم آسید علی اکبر مرعشی که شوهر خواهر پدر ما بود. یعنی باجناق مرحوم شیخ محمد خیابانی بود، که او از بزرگان و علمایی بود که منزوی بود در تهران. او گفته بود که میرزاکوچک درس میرزا را درک کرده،‌ به نظرم نمی‌آید این خیلی قابل تائید باشد. زیرا میرزاکوچک سنش در وقتی که میرزای شیرازی از دنیا رفته، 14-15 سال بیشتر نبود و این به نظر نمی‌رسد که ایشان توانسته باشد مرحوم میرزای شیرازی را درک کند. لیکن در اینکه طلبه بوده، در اینکه روحانی بوده شکی نیست. در حوزه رشت هم بزرگانی در آن وقت بوده است که می‌توانسته از آنها استفاده کند. در این هیچ تردیدی نیست. بنابراین منشا حرکت میرزاکوچک خان یک منشا صددرصد دینی و اعتقادی است. رفتار او هم یک رفتار دینی و اعتقادی است. یعنی انسان مشاهده می‌کند با اینکه در درون تشکیلات خودشان مخالفینی داشت، و برخی اقشار گوناگون ممتاز هم با او مخالفت می‌کردند، مرحوم میرزاکوچک در برخورد با اینها کاملا حدود شرعی را رعایت می‌کرده. کسانی بودند مثلا مخالفت اعتقادی با ایشان داشتند. آن افراطی ها می‌گفتند: آقا اینها را ببرید سرکوب کنید، میرزاکوچک نمی‌گذاشته جلوی اینها را می‌گرفته و مانع می‌شده از این که این کار را بکنند. یعنی رفتار هم، یک رفتاری دینی است و حرکت، حرکت صد در صد اسلامی و ایرانی است، آن زمان می‌دانیم که آن غوغای نهضت‌های مارکسیستی و تشکیل شوروی و هیاهویی که در دنیا بین ملت‌ها راه افتاده بود و جاذبه‌ای که برای بعضی ملت‌ها به وجود آورده بود طبعا یک عده‌ای را مجذوب خودش کرده بود و اطرافیان به ایشان خیانت کردند از این طریق لکن این مرد به خاطر پایبندی‌اش به اسلام جذب تفکرات مارکسیستی نشد و به طور قاطع و صریح آن نظریه را رد کرد با آنکه جزو نزدیک‌ترین‌هایی که با او از اول همراه بودند، گرایش پیدا کردند. البته آنها هم ناکام از دنیا رفتند. آنها هم هیچ کدامشان خیری از این زندگی ندیدند و  از این جریان بلشویکی هیچ خیر و تجاوب جوانمردانه‌ای مشاهده نکردند یعنی چون اینها سیاستی بود که از طرف اجانب بود با اینکه اینها مقابل‌شان با دستگاه‌های حاکم مثل انگلیس و قزاق و اینها بود اما در عین حال به آن طرف هم جذب نشد. استقلال را حفظ کرد. یک نمونه خیلی برجسته‌ای است میرزاکوچک خان. خداوند ان‌شاءالله درجاتش را عالی کند. کار شما هم با اهدافی که ذکر کردید و با این ترتیبی که گفتید بسیار کار خوبی است. البته کتاب در مورد میرزا زیاد نوشته شده. خوشبختانه اخلاص این فرد موجب شده که برخلاف دیگر کسانی که در این صراط‌های مبارزات وارد شده‌اند اسمش سر زبان‌ها باشد. همه بشناسند او را در حالی که خیلی از اینها کسانی را که من اشاره کرده‌ام مردم نمی‌شناسند. اصلا بعضی‌ها اسمشان را نشنیده‌اند، لیکن ایشان در بین مردم شناخته شده است. کتاب درباره او نوشته شده. سعی شود یک کار جامع و دارای نکته‌های اساسی زندگی او به وجود بیاید.

ان‌شاءالله چهره او بیشتر در بین مردم ما، جوان‌های ما، شناخته شود. ایشان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی، جمهوری اسلامی را در رشت و همان محدوده خاص خودش به وجود آورده. از شما دوستانی که در این زمینه کار می‌کنید، متشکریم و می‌خواهیم که همکاران دولتی و بازوهای تبلیغاتی با شما همکاری کنند و کمک کنند این کار به بهترین وجه تمام بشود.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته



[ شنبه 91/9/11 ] [ 11:26 عصر ] [ جلال ]

نظر

:: مطالب قدیمی‌تر >>

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه