سفارش تبلیغ
صبا ویژن
احکام کشتار در کتب بنی اسرائیل

  احکام کشتار در کتب بنی اسرائیل

ایشان را مثل گوسفندان برای ذبحبیرون کش و به جهت روز قتل تعیین نما

کتاب ارمیا نبی – باب 12 – آیه 3
برخیزید و بر ( قیدار ) هجوم آورید و بنی مشرق را تاراج نمائید .کتاب ارمیا نبی – باب 49 – آیه 28 
پیران و جوانان و دختران و اطفال و زنان را تماماً به قتل رسانید . . .کتاب حزقیال نبی – باب 9 – آیه6

  سیرى در تلمود



[ شنبه 91/5/28 ] [ 12:21 صبح ] [ جلال ]

نظر

سرگذشت فلسطین

سرگذشت فلسطین مملو از رویدادهای ناگوار بسیاری است. به گونه‌ای که پایه و اساس نابسامانی‌های امروز سرزمین فلسطین، به یک معنا، ریشه در ادعاهای تاریخی آن، آن هم تاریخی به درازای دو هزار سال پیش از میلاد دارد.

صهیونیسم اعلام می‌دارد که نماینده قریب پانزده میلیون یهودی دنیای امروز است! آنان بر این باورند که یهودیان امروز از همان نژاد بنی‌اسراییل‌ هستند که حدود هزار و سیصد سال پیش از میلاد مسیح وارد سرزمین فلسطین شده‌اند. همچنین بر این رأی‌اند که این نسل پراکنده و دربدر، صاحب سرزمین فلسطین است و می‌بایست در آنجا گرد هم آیند و زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت (ماشیح) آماده نمایند. به زعم آنان «ماشیح» در فلسطین ظهور می‌کند و با تکیه بر قدرت یهود، دنیا را در اختیار می‌گیرد. اکنون با نگاه به اهمیت تاریخ سرزمین فلسطین، سرفصل‌های اصلی آن مورد اشاره قرار می‌گیرد. بدیهی است که پرداختن به هر بند، خود، مجالی نو و دفتری تازه را خواهان است.

تاریخ فلسطین را می‌توان به پنج دوره‌ی کلی تقسیم کرد:

 

 

1) دوره‌ی پیش از تاریخ

 

 

2) دوره‌ی تاریخ دور

 

 

3) دوره‌ی تاریخ میانه

 

 

4) دوره‌ی تاریخ نزدیک

 

 

5) دوره‌ی تاریخ معاصر

 

 

لیکن مبحث و دوره ای که در اینجا شناخت از آن ضروری تر به نظر می رسد دوره معاصر است.

 

 

فلسطین در دوره‌ی معاصر

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/5/26 ] [ 1:32 صبح ] [ جلال ]

نظر

تاریخچه فلسطین و چگونگی تسلط اسرائیل بر آن

 

 

فلسطین به لحاظ تاریخى، سرزمین اعراب فلسطین است. قبایل عرب کنعانى، بیش از هفت هزار سال قبل از میلاد، از منطقه مجاور (شبه جزیره العرب) به این سرزمین آمده و در آن سکنى گزیدند. پیش از آنکه قبایل دریاى مدیترانه Palest ( ( به این منطقه بیایند و با کنعانى‏ها هم‏زیستى کنند و نام «فلسطینى» بر اهالى آن غالب گردد، قبایل عربى- نظیر یبوسى‏ها و فینیقى‏ها در این سرزمین مى‏زیسته‏اند.


 موقعیت جغرافیایى فلسطین

مساحت فلسطین- که در اشغال دشمن صهیونیستى است 27027 کیلومتر مربع است. فلسطین بخشى از بلاد شام (سوریه، اردن و لبنان) به شمار مى‏رود که از طرف شرق به اردن، از غرب به دریاى مدیترانه، از شمال و شمال شرقى به لبنان و سوریه و از جنوب به خلیج عقبه و صحراى سیناى مصر محدود مى‏شود.


در فلسطین سه منطقه کوهستانى، دشتى و ساحلى وجود دارد که زمین‏هاى حاصل‏خیز کشاورزى را تشکیل مى‏دهد. صحراى نقب در بخش جنوبى واقع شده و یک سوم مساحت فلسطین را تشکیل مى‏دهد.


فلسطین فعلى به سه بخش تقسیم مى‏شود:


1. سرزمین اشغالى 1948 که یک میلیون و یکصد هزار فلسطینى را در خود جاى داده است.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/5/26 ] [ 1:28 صبح ] [ جلال ]

نظر

همه چیز درباره جنگهای صلیبی (10)

همه چیز درباره جنگهای صلیبی (5)

پیامدهای جنگ های صلیبی

«هنرى لوکاس» پژوهشگر معاصر اروپا معتقد است که نوزایى سده دوازدهم اروپا به علت تراوش علوم و معارف یونانى- اسلامى بوده که قبل از جنگ هاى صلیبى از طریق آندلس به مغرب زمین رسیده است. وى بر این باور است که اگر نبرد هاى صلیبى نبود تاثیر فرهنگ اسلامى بر غرب بیشتر مى شد. آنچه مسلم است این است رنسانسى که در قرن دوازده میلادى در اروپا شروع شد به مدد فرهنگ و تمدن مشرق زمین بوده که بعد از جنگ هاى صلیبى پایه گذارى شد و اروپا توانست زودتر و سریع تر با شرق آشنا شود. به قول «پیرروسو» مسیحیان بهترین اکتشافات کشور هاى مسلمان را جمع آورى کرده و به اروپا انتقال دادند. به طور کلى جنگ هاى صلیبى به عنوان یک جنبش عمومى تاثیراتى بر اروپا نهادند که عبارتند از: 
1- از نظر مذهبى اهمیت و حیثیت پاپ را کم کرد و مردم را از رهبانیت منزجر ساخت.

[ جمعه 91/4/9 ] [ 10:4 عصر ] [ جلال ]

نظر

همه چیز درباره جنگهای صلیبی (9)

 

 

همه چیز درباره جنگهای صلیبی (4)

نتیجه جنگ هفتم

در اثر اختلاف بین جانشینان صلاح الدین که نواده هاى برادر او بودند، صلیبیون توانستند در سال 1240 تمامى سرزمین هاى پادشاهى اورشلیم را از مصرى ها و دمشقى ها که با یکدیگر اختلاف داشتند باز پس گیرند.

جنگ صلیبی‌ هشتم

ادامه مطلب...

[ جمعه 91/4/9 ] [ 10:2 عصر ] [ جلال ]

نظر

همه چیز درباره جنگهای صلیبی (8)

 

همه چیز درباره جنگهای صلیبی (4)

 

جنگ صلیبی هفتم

 

مورخان‌ دلایل‌ گوناگونی ‌برای ‌این ‌حمله ‌ذکر کرده‌اند، از جمله ‌اهمیت ‌تصرف ‌مجدد بیت‌المقدّس‌ برای‌ صلیبیان‌، سامان‌ دادن‌ به ‌اوضاع‌ امارتهای ‌صلیبی ‌در شرق‌، تصرف‌ مصر و تبدیل ‌آن ‌به ‌یک ‌امارت ‌فرانسوی‌ صلیبی ‌برای‌ حمله ‌به ‌بیت‌المقدّس‌، توسعه ‌قلمرو صلیبیان ‌و پیگیری ‌منافع‌مادّی ‌و تجاری‌ زیر پوشش ‌نجات ‌بیت‌المقدّس‌. در پی ‌بازپس‌گیری ‌بیت‌المقدّس ‌توسط ‌مسلمانان ‌در 645 و وخامت‌ اوضاع‌ امارتهای ‌صلیبی‌در شرق‌، رابرت‌ (بطرک‌ بیت‌المقدّس‌) در اواسط‌642/ اواخر 1244 هیئتی ‌نزد پاپ ‌و شاهان ‌و امیران‌ اروپا، به‌ ویژه پادشاه ‌فرانسه‌، فرستاد تا اوضاع ‌وخیم‌ امارتهای ‌صلیبی ‌را شرح‌ دهند و ضمن ‌درخواست ‌کمک‌، تقاضای‌ یک‌ حمله ‌جدید صلیبی ‌کنند. هم‌زمان‌ با عزیمت‌ این‌ هیئت‌، لوئی‌ نهم (معروف ‌به‌سن‌ لوئی‌، پادشاه ‌فرانسه‌) نذر کرد چنانچه ‌از بیماری ‌سختش‌ شفا یابد، اقدام‌ به‌ حمله‌صلیبی‌ جدیدی‌ نماید و چون‌ شفا یافت‌ شروع ‌به ‌تهیه ‌مقدمات‌ آن‌ حمله ‌کرد که ‌در تاریخ ‌به‌ عنوان ‌هفتمین ‌جنگ ‌صلیبی ‌معروف‌ گردید.

ادامه مطلب...

[ جمعه 91/4/9 ] [ 10:0 عصر ] [ جلال ]

نظر

همه چیز درباره جنگهای صلیبی (7)

 

همه چیز درباره جنگهای صلیبی (3)

 

نتیجه جنگ چهارم

در1204 میلادى، پیمان صلحى بین شاه فرنگى عکا و ملک العادل برادر صلاح الدین که جانشین او شده بود بسته شد که بر طبق آن حکمرانى فرنگى ها بر ساحل و مسلمانان بر اورشلیم به رسمیت شناخته نمى شد. پاپ هونوریوس سوم ادامه دهنده راه پاپ اینوسان سوم شد و با وعظ و خطابه مردم را به پنجمین جنگ صلیبى دعوت کرد تا بلکه اورشلیم را از دست مسلمانان خارج سازد.

جنگ صلیبی پنجم ‌
  ادامه مطلب...

[ جمعه 91/4/9 ] [ 9:59 عصر ] [ جلال ]

نظر

همه چیز درباره جنگهای صلیبی (6)

همه چیز درباره جنگهای صلیبی (3)

جنگ صلیبی سوم

پس‌ از استقرار صلاح‌الدین‌، صلیبیان ‌صور کونراد مونفرا را، که ‌به ‌این ‌شهر پناهنده ‌شده ‌بود، به ‌ریاست‌ برگزیدند. او که ‌می‌دانست ‌بقای ‌صلیبیان ‌در شام ‌و شرق ‌در گرو حمله ‌به ‌متصرفات‌ مسلمانان ‌است‌، در اواسط‌ 583/ 1187 یوشیا، اسقف ‌شهر صور، را به ‌همراه‌ تصاویری‌ موهن ‌از حضرت ‌مسیح ‌علیه‌السلام ‌نزد پاپ ‌گرگوریوس‌هشتم ‌و پادشاهان‌اروپا فرستاد و از آنان‌یاری‌خواست‌.
با درگذشت ‌گرگوریوس‌، جانشین ‌او، کلمنس‌ سوم‌ ، امپراتور آلمان ‌فردریک‌ بارباروس‌، امپراتور فرانسه ‌فیلیپ ‌و پادشاه ‌انگلستان‌ هنری‌ دوم‌ را به ‌شرکت‌ در این ‌حمله‌ برانگیخت‌. پس‌ از مرگ‌ هنری‌ دوم ‌در رجب‌584 و جانشینی ‌ریچارد اول ‌معروف‌ به ‌ریچارد (در منابع‌عربی‌، انکتار) شیردل‌، جنگهای ‌انگلستان ‌با فرانسه‌ پایان ‌یافت ‌و قرار شد پادشاهان‌ دو کشور در تابستان‌ 586/1190 راهی‌ سیسیل ‌شوند و به ‌سوی ‌مشرق ‌زمین ‌بروند. بارباروس‌نیز در ربیع‌الا´خر 585/ مه 1189با سپاهی‌ عظیم‌ به‌ سوی‌ قسطنطنیه‌ حرکت ‌کرد.

ادامه مطلب...

[ جمعه 91/4/9 ] [ 9:58 عصر ] [ جلال ]

نظر

همه چیز درباره جنگهای صلیبی (5)

 


همه چیز درباره جنگهای صلیبی (3)

جنگ صلیبی‌ دوم

جنگ ‌دوم‌. در 540/ 1145 هوگ‌، اسقف ‌جبله‌، به ‌نمایندگی ‌از سران‌ صلیبی ‌شرق‌، به ‌قصد دریافت ‌کمک‌ به ‌حضور پاپ ‌ائوگنیوس‌ سوم‌ در ویتربو رسید. پاپ ‌نیز از فرمانروایان ‌اروپا و مردم ‌خواست‌ به ‌یاری ‌مسیحیان ‌شرق‌ بروند.
لوئی ‌هفتم‌ ، پادشاه ‌فرانسه‌، در رجب‌540/ دسامبر 1145 دعوت‌ پاپ ‌را پذیرفت ‌و برای ‌آماده ‌کردن‌ اشراف‌ و حاکمان ‌شهرهای‌ فرانسه‌، همگان‌ را گرد آورد و با سخنرانی‌ سن‌برنار، اسقف ‌اعظم‌ کلروو، بسیاری‌از شاهزادگان‌و مردم‌ برای‌ رفتن ‌به ‌جنگ ‌آماده ‌شدند 
سن‌برنار سپس ‌به ‌آلمان ‌رفت‌ و کونراد سوم‌، امپراتور آن‌ کشور، را به ‌شرکت ‌در دومین ‌حمله ‌صلیبی ‌متقاعد ساخت‌. پادشاه‌ فرانسه‌ و پاپ ‌تمایلی ‌به ‌شرکت‌ کونراد در این ‌حمله نداشتند ، چون ‌می‌خواستند این‌ جنگ‌ فرانسوی صرف‌ باشد .

[ جمعه 91/4/9 ] [ 9:54 عصر ] [ جلال ]

نظر

همه چیز درباره جنگهای صلیبی (4)

 

 

همه چیز درباره جنگهای صلیبی (2)
دروغ کشیش

 

 

این گناهی بود که هرگز به خاطر آن آلکسیوس را عفو نکردند. پیر بارتلمی، کشیشی اهل مارسی، برای آنکه قوت قلبی به سپاهیان صلیبی داده باشد، نیزه‌ای را به دست گرفته، مدعی شد که این اهل همان نیزه‌ای است که با آن پهلوی عیسی را دریده‌اند. مسیحیان هنگامی که رو به میدان جنگ نهادند، این نیزه را همچون علم مقدسی بر بالای سر خود حمل کردند، و سه نفر شهسوار که جامه‌ی سفید بر تن داشتند به اشاره‌ی آدیمار نماینده‌ی پاپ ناگهان از پشت تپه‌ها ظاهر شدند، و نماینده‌ی پاپ مدعی شد که این سه نفر قدیس موریس، قدیس تئودور، و قدیس جورج شهدای راه دینند. صلیبیون، که از دیدن این علایم غیبی الهام گرفت بودند، اینک متحداً به سرکردگی بوهموند به پیروزی قاطعی نایل آمدند. پیر بارتلمی، که متهم به ارتکاب یک تزویر مذهبی شده بود، پیشنهاد کرد که حاضر است برای اثبات صدق گفتار خویش از میان آتش عبور کند.
وی رنج گذشتن از میان تل هیمه‌ای سوزان را بر خود هموار ساخت؛ ظاهراً وی سالم از میان آتش بیرون آمد، لکن روز بعد بر اثر سوختگی و فشار قلبی جان سپرد. پس از این واقعه نیزه‌ی مقدس را از میان علمهای لشکریان صلیبی برداشتند. 
برای قدردانی از زحمات بوهموند، با رضایت عموم او را امیر انطاکیه کردند. وی رسماً آن ناحیه را به عنوان فیف (تیول) سالار خویش آلکسیوس ضبط کرد، اما در واقع چون شهریار مستقلی حکومت کرد. سرکردگان سپاه صلیبی مدعی شدند که آلکسیوس به علت کوتاهی در رسانیدن کمک به آنها تعهدات خویش را زیر پا گذاشته و آنان را از بند تعهدات رهانیده است. 
سرداران صلیبی بعد از آنکه شش ماهی را به تجدید قوا و تجهیز مجدد سپاهیان فرسوده‌ی خود مشغول بودند، لشکریان خویش را به طرف اورشلیم حرکت دادند. سرانجام در هفتم ژوئن 1099،
بعد از یک جنگ سه ساله که قوای صلیبی را به دوازده هزار نفر مبارز کاهش داد، با دلی خوش و تنی کوفته به مقابل دیوارهای اورشلیم رسیدند.
از شوخیهای تاریخ بود که فاطمیان حریفان این مبارزان، یعنی ترکان، را یک سال قبل از این واقعه‌ از شهر بیرون کرده بودند. 
خلیفه‌ی فاطمی پیشنهاد کرد که اگر صلیبیون به عقد صلح راضی شوند، وی حاضر است تأمین جانی و مالی عموم زائران مسیحی و مؤمنین مقیم اورشلیم را تضمین کند. اما بوهموند و گودفروا خواستار تسلیم بلاشرط شدند. پادگان خلیفه‌ی فاطمی، که مرکب از هزار نفر بود، مدت چهل روز مقاومت ورزید.
در 15 ژوئیه گودفروا و تانکرد در رأس لشکریان خویش از دیوار شهر گذر کردند، و در این حال صلیبیون، که سالها رنج و مرارت را تحمل کرده بودند، از رسیدن به مقصد عالی خویش سر از پا نمی‌شناختند.

ادامه مطلب...

[ جمعه 91/4/9 ] [ 9:53 عصر ] [ جلال ]

نظر

:: مطالب قدیمی‌تر >>

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه