سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سایه شیطان برخانه خدا؟(هرگز)

سلام

سایه شیطان بر خانه توحید ! از شر شیطان لعین و رجیم به خداوند پناه می برم .

منظور از سایه شیطان ، ساختمان و بنایی ست که در عربسات سعودی و دقیقا در کنار خانه کعبه ساخته شده است . نام ساختمان ، ابراج البیت است و پنجمین سازه ی بلند جهان است .

سازنده این بنا "نورمن فاستر" نام معمار مشهور بریتانیایی است ، نورمن فاستر بزرگترین سازنده آبلیسک در جهان است ، او پیش از دویست آبلیسک در جهان ساخته است و چشمه آخر ایشون ساخت خانه شیطان در مکه مکرمه است .


از همه این حرف ها که بگذریم ، مطلب اصلی و مهم این است که :

1- این ساختمان 72 طبقه دارد .

همانظور که شما عزیزان میدانید عدد 72 یکی از محبوبترین اعداد فراماسون ها و شیطان پرست ها هست . زیرا در زمان حضرت سلیمان ، وقتی ایشان بر شیاطین و اجنه سلطه پیدا نمودند ، تعداد سران و بزرگان شیاطینی که به زیر سلطه حضرت در آمدند  72 تن بودند . از همین بابت 72 عدد مقدس و نشان شیطان است و مهمتر از همه این است که این بنا 72 طبقه دارد ، یعنی 72 قدرت شیطان در برابر قدرت خداوند .


2- فکر میکنید تاریخ افتتاح این پروژه چه روزی است ؟ بله ، کاملا درسته ، در تاریخ 21 دسامبر 2012 .

حالا چرا 21 دسامبر  2012 . بدلیل اینکه 21 / 12 / 2012 جمع اعداد اون برابر است با عدد 11 . حال عدد 11 را وقتی بررسی میکنیم ، میبینیم که مقدس ترین عدد فراماسون ها عدد 11 است . زیرا انها معتقد هستند که درب ورودی ملک سلیمان دو ستون دارد و این دو ستون را به عدد 11 مشابهت میدهند و 11 را عددی میدانند که جزو  اعداد معدودی است که اگر عددهاش هم جابجا بشه باز همون 11 خوانده میشود .

متأسفانه در برنامه گوگل ارث نبز این بنا گنجانده شده است.

پروردگارا ! تو که از غیب و نهان آگاهی ، برای ظهور آقا و مولایمان امام زمان (عج) با دلی شکسته به سوی تو دست دارز میکنم و آرزوی ظهور آن حضرت را از تو خواستاریم . 




[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 1:18 صبح ] [ جلال ]

نظر

ماهیت ابلیس

ماهیت ابلیس

منابع مقاله

ابلیس از مادة «ب ل س» به معنای اندوه از گرفتاری، و ناامیدی از برطرف شدن آن، گرفته شده است. راغب اصفهانی به همین معنا اشاره دارد: الإبلاس: الحزن المتعرض من شدة البأس: یقال أبلس، و منه اشتق ابلیس فیما قیل[1]، قال عزوجل: «وَیَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ یُبْلِسُ الْمُجْرِمُونَ»[2]؛ «أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُونَ»[3] و در روایتی از امام رضا(ع) در وجه نامگذاری ابلیس آمده است که«ابلیس را ابلیس نامیده اند چون از رحمت خداوند مأیوس و غمناک شد.»[4] 
  
به هرحال ابلیس نامی خاص و عَلم برای آن موجودی است که به سبب استکبار و نافرمانی پروردگار از درگاه رحمت او رانده و طرد شد و اکنون نیز برای فریب انسانها با لشکر و جنود خود در کمین است. ولی شیطان اسم جنس برای هر موجود موذی و منحرف کننده و طاغی و سرکش است، که هم شامل ابلیس می شود و هم بقیه موجودات منحرف کننده و تبهکار. 
  
راغب اصفهانی در ریشه یابی کلمه شیطان این دو نظر را بیان می کند: شیطان یا از شطن به معنای دور شدن (از حق) گرفته شده و یا از شاط به معنای سوختن از روی خشم مشتق گردیده است و نقل می کند که شیطان اسم است برای هر موجود پلید و شریر از جن و انس و حیوان.[5] در قرآن مجید نیز در برخی موارد از ابلیس تعبیر به شیطان شده است،[6] و در مواردی دیگر همان معنای عمومی شیطان اراده شده است،[7] بعضی گمان کرده اند که شیطان چیزی جز نفس اماره نیست، همان هواهای حیوانی و شهوانی در درون انسان که او را به بدی ها امر می کند. اما قرآن مجید ابلیس را موجودی مستقل از انسان و از جنس آتش و جن می داند. 
  
با این وجود، در حقیقتِ شیطان و هدف از آفرینش او شبهات و پرسش هایی به ذهن می رسد که علامه طباطبایی(ره) بعضی از آنها را برمی شمرد؛[8] مثل اینکه ابلیس آیا از فرشتگان بود یا از جن؟ چگونه وارد بهشت شد و در آن مکان قدس و طهارت به وسوسه و معصیت پرداخت؟ خداوند متعال با اینکه می دانست فرمانش را اجرا نمی کند چرا به او دستور سجده داد؟ و اصلاً چرا او را موفق به سجده نکرد و یا بعد از سجده نکردن او را نابود نساخت؟ چرا اسرار خلقت آدم را از او پنهان نداشت تا طمع در اغوای او نکند و چرا او را تا مدت معلومی مهلت داد و با لشکریانی نیرو بخشید تا انسان را به نحو عجیبی فریب دهد؟ پاسخ به این پرسش ها را گرچه بیشتر در مباحث کلامی می یابیم اما در اینجا مطالبی را به عنوان توضیح و البته از باب مقدمه برای بحث اخلاقی موردنظر بیان می کنیم. 
ماهیت و حقیقت ابلیس 
  
بعضی با تمسک به شواهدی مثل ظاهر آیه شریفه «فَسَجَدَ الْمَلائِکَةُ کُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ * إِلا إِبْلِیسَ أَبَی أَنْ یَکُونَ مَعَ السَّاجِدِینَ...»[9] و بعضی از روایات[10] بر این نظر رفته اند که ابلیس از جنس فرشتگان بوده است. لکن می بایست به دلالت آیات و روایات دیگر از این ظاهر صرف نظر نمود. آیاتی مثل: «فَسَجَدُوا إِلا إِبْلِیسَ کَانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ».[11] و نیز ضمیمه این دو آیه: «وَخَلَقَ الْجَانَّ مِنْ مَارِجٍ مِنْ نَارٍ»[12] و «خَلَقْتَنِی مِنْ نَارٍ وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِینٍ».[13] چنانکه امام رضا(ع) در روایتی می فرماید: «فرشتگان با الطاف الهی از کفر و زشتی معصومند و ابلیس از فرشتگان نبوده است.»[14]همچنین در آیات قرآن گاهی از شیطان تعبیر به جن شده است، مثل: «بَلْ کَانُوا یَعْبُدُونَ الْجِنَّ أَکْثَرُهُمْ بِهِمْ مُؤْمِنُونَ»[15]، که گفته اند منظور از جن، شیطان و سایر موجودات خبیثی است که عبادت غیرخدا را در نظر بت پرستان تزیین و تشویق می نمودند. و نیز درباره کارگران حضرت سلیمان(ع) در یک جا تعبیر به جن آمده[16] و در جای دیگر به شیطان یاد شده است،[17] پس ابلیس از جنس اجنه است هر چند به دلیل عبادات فراوان در زمرة فرشتگان قرار گرفته باشد.



[1]  راغب اصفهانی، مفردات الفاظ القرآن، ماده بلس، ص 58.
[2] روم/ 12
[3] انعام/ 44.
[4] علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 60، ص 241، ح 89
[5] راغب اصفهانی، مفردات الفاظ القرآن، ص 267.
[6] آیاتی مانند: 12/20؛ یوسف/ 5 ؛ انعام/ 20، 22، 27؛ بقره/36.
[7] آیاتی مانند: صافات/ 7؛ حج/ 3، 7/15؛ انعام/112؛ بقره/14 و 102.
[8] رجوع کنید به المیزان، ج 18، ص 60.
[9] حجر /31 و 30.
[10] سیدرضی، نهج البلاغه(ترجمه فیض الاسلام)، خطبه 234 (قاصعه)، ص 779.
[11] کهف/ 50.
[12] الرحمن/ 15.
[13] اعراف/ 12
[14] عبدعلی حویزی العروسی، تفسیر نورالثقلین، ج 3، ص 267.
[15] سبأ/41.
[16] سبأ/ 12.
[17] ص/ 37 و انبیاء/ 82

 



[ سه شنبه 91/3/30 ] [ 10:1 عصر ] [ جلال ]

نظر

معنای لغوی و اصطلاحی «ابلیس»

معنای لغوی و اصطلاحی «ابلیس»

منابع مقاله:

برخی از لغت شناسان «ابلیس» را واژه ای عربی دانسته که از ریشه ی «بلس» اشتقاق یافته است. این واژه در لغت به معنی یأس، درماندگی، سکوت و حزن ناشی از یأس و ترس، پشیمانی و حیرت آمده و ابلیس بدین جهت به این نام خوانده شده که از خیر و رحمت الهی، مأیوس و پشیمان گردیده است.([1]
  
و در اصطلاح؛ ابلیس علم و نام خاص موجودی است زنده، با شعور و اراده، مکلّف و متمرّد که از سجده بر حضرت آدم(ع) امتناع ورزید و از درگاه الهی رانده شد.([2]
  
نام اصلی ابلیس، حارث (حرث) بود که به دلیل عبادت طولانی او را «عزازیل»یعنی عزیز خدا خطاب می نمودند. وی پس از عُجب؛ «ابلیس» نامیده شد و پس از امتناع از سجده و رانده شدن از درگاه الهی «الشیطان» نام گرفت. ([3])



[1] . احمدبن فارس، معجم مقاییس اللغة، ج 3، ذیل لغت «بلس» و همان، ج 6 ، ذیل لغت و راغب، مفردات، ص 143.
[2] . قره (2): 33 و اعراف (7): 11 و ص (38): 74.
[3] . آلوسی، روح البیان، ج 8 ، ص 59 و تاریخ بلخی، ج 1، ص 16 و ابن کثیر دمشقی، البدایه والنهایه، ج 1، ص 69.



[ سه شنبه 91/3/30 ] [ 10:0 عصر ] [ جلال ]

نظر

معنای لغوی و اصطلاحی «شیطان»

 معنای لغوی و اصطلاحی «شیطان»

برخی لغت شناسان واژه ی «شیطان» را غیرعربی و متّخذ از زبان عبری به معنای دشمن و شریر دانسته و برخی آن را عربی و از ریشه ی «شَطَنَ» به معنای دور شدن و یا از ریشه ی «شاطَ» به معنای از بین رفتن چیزی به واسطه ی سوختن یا غیر آن، می­دانند.([1]) از همین  رو دلیل نامگذاری شیطان می تواند به دلیل دشمنی، کینه ورزی، شرارت، معنای انحراف از حق، سرکشی از فرمان الهی، هلاکت و شدت غضب باشد. 
  
و در اصطلاح؛ شیطان اسم جنس و نامی عام برای هر موجود شریر و متمرد و فریبکار از جن وانس و حیوانات است.


[1] . احمدبن فارس، معجم مقاییس اللغة، ج 3، ذیل لغت «شطن و شیط» و ابن منظور، لسان العرب، ج 13، ذیل لغت.



[ سه شنبه 91/3/30 ] [ 9:52 عصر ] [ جلال ]

نظر

شناخت شیطان

شناخت شیطان

 

قبل از ورود در بحث شیطان شناسی لازم است که معنای شیطان را بدانیم و آن اینکه کلمه شیطان دو معنی دارد: یکی معنی لغوی آن است. شیطان از (( شطن )) و(( شاطن )) گرفته شده و هر دو به معنی پلید خبیث پست و موجودی سرکش متمرد و نافرمان به کار برده می شوند. به عبارت دیگر به هر چیز مرموز موذی و آزار دهنده گفته می شود. همچنین به معنی منحرف و منحرف کننده و یاغی و طاغی شریر و شرارت کننده دور بودن و دور شدن از حق و حقیقت دور شدن از رحمت و مغفرت الهی و بدخوی و سخت دل بد جنس بد ذات و......... است.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/3/30 ] [ 9:50 عصر ] [ جلال ]

نظر

شیطان اولین کسی که ...

شیطان اولین کسی که ...

 

شیطان نخستین کسی بود که بعضی کارها را مرتکب شده و پیش از او کسی آنها را انجام نداده بود و آنها از این قراراند:

1-اولین کسی که قیاس نمود و خود را از حضرت آدم (علیه السلام ) برتر و بالاتر دانست و گفت :من از آ تشم و او از خاک در حالی که آتش از خاک بالاتر است.

2-اولین کسی که در پیشگاه با عظمت الهی تکبر نمود و به دستور خالق خود عمل نکرد.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/3/30 ] [ 9:48 عصر ] [ جلال ]

نظر

شیطان شناسی؛ محورهای نفوذ شیطان

شیطان شناسی؛ محورهای نفوذ شیطان

شیطان

 

با وجود این حقیقت که شیطان در عمل گمراه کردن انسان ها، محدودیت ها و ناتوانی هایی دارد که نداشتن استدلال و منطق از آن جمله است، توانمندی و استعدادهایی هم به اذن خدا در او وجود دارد که محورهای نفوذ جهت القاء و اغوای او معروف هستند.

 

ذیلاً به نمونه هایی از آن اشاره می شود:

 

1- ایجاد وسوسه در انسان: شیطان از طریق القای شک و تردید در افکار و اعمال عقلانی و متمایل کردن افراد به خواهش های بی تعادل نفسانی، آنها را دچار وسوسه نموده و مقدمه انجام عمل خلاف را فراهم می آورد.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/3/30 ] [ 9:45 عصر ] [ جلال ]

نظر

شیطان پرستی وشناخت شیاطین3

کودکان به صورتهای مختلف مورد آزار قرار می گیرند:
1- کودک آزاری جسمی : یعنی رفتارهائی که به جسم کودک آزار می رساند : مانند کتک زدن ، مجروح کردن ، شکستن اندامها و ...
2- کودک آزاری روانی : شامل رفتارهائی است که به سلامت روانی کودک آسیب می رساند مانند : توهین کردن ، ترساندن ، تحقیر کردن ، تبعیض و ...
3- بی توجهی و غفلت : یعنی توجه نکردن به نیازهای اساسی کودکان مانند : تغذیه ، بهداشت ، پوشاک ، آموزش و ... در حدی که به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب برساند.
4- سوء استفاده : یعنی استفاده از کودکان در ارتباط با مواد مخدر ، وا داشتن آنان به کارهای دشوار ، سوئ استفاده های جنسی به طرق مختلف و ... ( نوابی نژاد،1370).

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/3/8 ] [ 11:23 عصر ] [ جلال ]

نظر

شیطان پرستی وشناخت شیاطین2

شیطان پرستان به دنبال این اهداف هستند :

- رواج فرهنگ ضد ارزشی
- ضدیت با دین
- جعل تاریخ قیام و شهادت و رسالت پیامبران و نقش شیطان در جامعه بشری
- ترویج و اشاعه فساد ، فحشا ، بی بندوباری ، اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روان گردان و الکل .
- جلوگیری از سازندگی فردی و اجتماعی .
- حساسیت زدایی از فساد و فحشا و هتک حرمت به اسلام .
- پوچگرایی ( نیهیلیسم ).
- افزایش جرایم سازمان یافته و به خطر انداختن امنیت اجتماعی .
- انجام فعالیت های خرابکارانه و جاسوسی در جهت اهداف صهیونیسم و آمریکا
-رواج بیماریهای روحی روانی و جسمی مانند ایدز و افسردگی و در نهایت کاهش نیروهای جوان و آینده ساز جامعه(شهاب نیوز ، 1387 )

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/3/8 ] [ 11:17 عصر ] [ جلال ]

نظر

شیطان پرستی وشناخت شیاطین1

شیطان پرستی  تهاجم غرب و صهیونیسم
تعریف مدرن فرقه ، کنترل ذهن و تکنیک های عضویت دگیری فریب دهنده ، است . به عبارت دیگر ، فرقه ها به مردم حقه می زنند تا آنها را جذب کنند و فریب دهند تا در فرقه بمانند . این تعریفی است که اغلب مردم با آن موافقند ، البته غیر از خود فرقه ها) .

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/3/8 ] [ 11:14 عصر ] [ جلال ]

نظر

::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه