سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام علی (ع) در منابع اهل سنت2

ابن قیم

ابن قیم متوفى سلا 751 مى‏گوید: على علیه السلام در زمان خود افضل افراد امت و در اسلام از همه پرسابقه‏تر بود. در هنگام خلافت هیچکس از وى شایسته تر نبود.

- بدائع الفواید ج 3 ص 208-



[ سه شنبه 91/3/23 ] [ 11:44 عصر ] [ جلال ]

نظر

امام علی (ع) در منابع اهل سنت1

ابن ابى الحدید درباره فصاحت و بلاغت‏حضرت على(ع)

ابن ابى الحدید درباره فصاحت و بلاغت‏حضرت على(ع) مى‏گوید: فهو امام الفصحاء و سید البلغاء یعنى پیشوا و امام فصیحان و آقاى کسانى بود که در سخن بلاغت داشتند. عظمت‏سخنش بحدى بود که گفته‏اند پائین‏تر از کلام خالق و فراتر از کلام مخلوق بود (دون کلام الخالق و فوق کلام المخلوق) - شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدیدى مقدمه -

در مکتب امام امیرالمؤمنین(ع) صفحه 193



[ سه شنبه 91/3/23 ] [ 11:43 عصر ] [ جلال ]

نظر

رسول الله(ص)

پیامبر اعظم(ص) خطاب به علی (ع) فرمودند : ای ابوالحسن حکمت و دانش برتو خجسته باد ، تو وارث دانش من و روشنگر آن چیزهایی هستی که امتم بیش از من در آنها اختلاف می ورزند.



[ سه شنبه 91/3/23 ] [ 11:41 عصر ] [ جلال ]

نظر

واکنش آیت الله شیرازی در خصوص اهانت فرقه ضاله وهابیت به شیعیان

 

این روش اتخاذ شده برخی از مفتی های سخیف وهابی و متأسفانه برخی انسانهای جاهل فریب خورده دیگر در توهین به ائمه هدی علیهم السلام و علمائی که جرمی جز تبیین اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و اله) نداشته و ندارند علاوه بر اینکه عقلا محکوم و مردود است موجب تفرقه افکنی بین قشر عظیم مسلمانان شده و ریختن آب به آسیاب دشمنان قسم خورده و مشترک همه مسلمانان میگردد وخوب است که در این خصوص همگان چه شیعیان و چه اهل سنت، دقت کافی داشته باشند تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرند.
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :
 
بنا به گزارش «شیعه نیوز» ، در پی اهانتهای اخیر برخی از مفتی های وهابی که نه تنها خود را پیرو راستین اسلام دانسته و سایر مسلمانان را منحرف از اسلام معرفی نموده اند، پارا از حد نزاکت و ادب فراتر گذاشته و نسبت به ائمه اطهار و علماء شیعه از در استهزاء و تمسخر وارد شده اند مرجع عالیقدر آیت الله سید محمد باقر شیرازی بیانیه ای را در پاسخ صادر فرموده اند که متن آن ذیلا بیان میگردد:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک و تعالی: فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون أحسنه

 بر همگان روشن است که علاوه بر دلائل نقلیه، تمامی دلائل عقلیه همه اقوام و ملتها با داشتن ادیان و آراء مختلف، ترجیح اعقل و متخصص بر غیر ایشان در هر علم و فنی است همانطور که این روزها چه در علم طب و چه در علوم دیگر فرد اعقل و متخصص تر را بر غیر خودش ترجیح می دهند تا چه رسد به کسی که انسانها باید در امور دینی و سعادت ابدی خود تابع او باشند که مسلما باید فردی با دانایی کامل و دارای احاطه بر همه امور دین و شرع مقدس اسلام، رهبری و پیشوایی مسلمانان را به عهده بگیرد تا نکند خطایی را مرتکب شود که گاه خسارات غیر قابل جبرانی را به بار آورد.

آنچه در بحث اثبات ولایت و امامت بلافصل امیر المؤمنین (علیه السلام) نیز علاوه بر مستندات دیگر قرآنی و روائی و تاریخی بین فرق اسلامی، می توان بیان داشت ناظر به این معنی است که هر انسان بصیر و آگاه و غیر متعصبی اذعان و اعتراف به آن داشته و دارد و نمونه های بسیاری از گذشته تا امروز در خصوص تأثیر این مدعی بر بصیرت یافتن و گرایش انساهای مختلف به این حقیقت وجود دارد که بر کسی پوشیده نیست.
 
 اما آنچه بیان آن ضروری و لازم است آن است که اگر نبود لزوم حفظ وحدت آحاد ملت های اسلامی سراسر عالم از تمامی فرقه ها ومذاهب آنهم در مقابل دشمنان مشترکی که سیلی های محکمی از اصل اسلام خورده و هم قسم در ریشه کن نمودن اسلام شده اند، مراتب و استدلالات متقن و مبین و بدون هیچ خدشه ای را که سران خود سایر فرق و مذاهب بر آن معترفند و در کتب و لسان ایشان کرارا بیان شده، خود دلیل بر عدم تقدم بسیاری از صحابه مورد ادعا بوده و می باشد که در محل خود بیان شده و کتب زیادی در باره آن به طبع رسیده و غیر قابل انکار است.
لیکن این نکته مهم و قابل توجه است که بین سب مورد ادعای آقایان از ناحیه شیعه و دشنام دادن به ائمه معصومین و علماء و مراجع، تفاوتهای بسیاری است زیرا در مدعای آقایان علیه شیعه ، شیعیان هیچگاه افراد مورد اشاره را دشنام نداده وتوهین نمی کنند و فقط لعن و نفرین خداوند متعال را بر کسانی که به پیامبر(صلی الله علیه و اله) و اهل بیت ایشان ظلم و ستم روا داشته و یا می دارند نثار می کنند و قطعا خداوند متعال آگاه تر است که چه کسانی مستحق لعن و نفرین اند همانطور که در آیه شریفه مباهله بیان شده که: ((فنجعل لعنت الله علی الکاذبین)) و لذا آنچه که بر علیه شیعیان به عنوان سب کنندگان صحابه و در نتیجه یکی از مجوزهای اهانت و کافر و مشرک خواندن شیعیان و حتی برخی از پیروان اهل سنت از سوی وهابیت مطرح شده، مخالفت صریح و آشکار با نص آیات قرآن کریم است زیرا در صورت اثبات موارد ذکر شده در کتب تاریخی موثق خود اهل سنت، خداوند متعال و ملائکه و لاعنون هم ایشان را هر صبح و شام لعن و نفرین کرده و می کنند همانطور که این سیره و روش قرآن کریم است که حداقل در بیست و چهار مورد لعن خدا و در موارد بسیار دیگری لعن ملائکه و انبیاء را شامل حال گروهی می کند آنجا که می فرماید:
 
((ان الذین یکتمون ما انزل الله ...... اولئک یلعنهم الله و یلعنهم اللاعنون)) و یا: (( أَلَا لعنه الله علی الظالمین)) و نیز: (( وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ * أُولَئِکَ جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَیْهِمْ لعنه الله و الملائکه و الناس أجمعین)) و .... .
 
لذا باید گفت: همیشه این انسانهای بی منطق اند که متوسل به توهین و فحاشی می شوند و نه کسانی که از درگاه خداوند طلب نفرین و عذاب برای دشمنان او می شوند.
در پایان باید گفت این روش اتخاذ شده برخی از مفتی های سخیف وهابی و متأسفانه برخی انسانهای جاهل فریب خورده دیگر در توهین به ائمه هدی علیهم السلام و علمائی که جرمی جز تبیین اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و اله) نداشته و ندارند علاوه بر اینکه عقلا محکوم و مردود است موجب تفرقه افکنی بین قشر عظیم مسلمانان شده و ریختن آب به آسیاب دشمنان قسم خورده و مشترک همه مسلمانان میگردد وخوب است که در این خصوص همگان چه شیعیان و چه اهل سنت، دقت کافی داشته باشند تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرند.

والسلام علی من اتبع الهدی

اول رجب المرجب 1433

مشهد مقدس ـ سید محمد باقربن عبد الله شیرازی

 

 



[ سه شنبه 91/3/23 ] [ 12:52 صبح ] [ جلال ]

نظر

مظلومیت اهل بیت و شیعیان


بسم الله الرحمن الرحیم

شاید به جدّ بتوان گفت که بزرگترین افراد و پیروانی که در تاریخ مورد مظلومیت قرار گرفته اند اهل بیت رسول الله(ص) هستند، آنان که خداوند در شأنشان آیه ذی القربی را نازل کرد واز قول رسولش فرمود:(لا اسئلکم علیه اجراً الی مودة ذی القربی) از شما هیچ اجر مزدی برای رسالتم نمی خواهم جز مهربانی و دوستی کردن به اهل بیتم. ونیز خداوند بر معصومیت ایشان صحه گذاشت با آیه:(انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت ویطهرکم تطهیرا)وخداوند اینگونه خواسته است که هر پلیدی وگناه را از شما اهل بیت پاک کند،ورسول الله(ص) بر معصومیت ایشان بارها صحه گذاشت بخصوص در حدیث شریف ثقلین که(انی تارکم فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی اهل بیتیعما ان تمسکتم بهما لن تضلّوا ابدا فانّها لن یفترقا حتی یردا علی الحوض)که ایشان را مترادف قرآن قرار دادند که هیچ گمراهی و اشتباهی در آن قرار ندارد.

 اما با این حال چرا اهل بیت آخرین پیامبر(ص) اینهمه دچار مظلومیت واقع شده ومی شوند؟چرا مسلمانان از آنها روی گردان شدند؟چرا بعضی ها حتی از اهل بیت پیامبر(ص) حدیث نقل نمی کنند چنانکه از مقاتل بن سلیمان که مرجئه واعتقاد به وجود جسمانی خداوند دارد پیروی وحتی از افراد کذابی دیگر حدیث نقل می کنند؟چطور شد که مسلمانان به قدری از خاندان نبوت دور شدند که آنها را به شهادت رساندند؟حتی به این بسنده نکردند و در مدح قاتل او شعرها سرودند وحتی به برادر رسول الله(ص)که ایشان فرمودند هرکس علی را سبّ کند من را سبّ کرده است تا سالها لعن وسبّ می کردند؟چرا پیروان اهل بیت را که خداوند دستور به اطاعت ومحبت ایشان داده اند رافضی می خوانند آیا آنچنان شده که مسلمانان از نصّ صریح قرآن دوری کرده اند ومی کنند؟ چرا وچرا... وهزار چرایی که بسیاری دوست ندارند بشنوند زیرا باآنچه که سالها با آن زندگی کرده اند مخالفت دارد و وقتی فرد متوجه شد می بایست راه خود را تغییر دهد با آن مخالفت می کند یا خود را راحت کرده وآن را به فراموشی می سپارد ویا بدون توجه از کنار آن میگذرد ویا سعی میکند (باعرض پوزش)سر خود را در زمین فرو برد تا حقیقت را نبیند اما آیا این طرز تفکر درست است در قرن 21 که قرن علم است وهمه جویای دانش چه می شود که بعضی نمی گذارند حقیقت برملا شود،آیا آنان که به آخرت اعتقاد دارند می توانند بگویند آن مذهبی که ما با آن متولد شده ایم برحق است؟آیا رسول الله(ص) نفرمودن:امت موسی بعد از ایشان 71 فرقه شدند که 70 فرقه در دوزخ اند ویک فرقه در بهشت،امت عیسی 72 فرقه میشوند که71 فرقه در دوزخ و1 فرقه در بهشت وامت من 73 فرقه خواهند شد که 72 فرقه در دوزخ وتنها 1فرقه در بهشت خواهند بود(اجماع مسلمانان)

با توجه به همین حدیث واینکه تمام فرق مسلمان خود را حقّه می دانند باید به فکر فرو رفت که چه کسی راست میگوید آیا می شود به کثرت گرایی(پلورالیسم) روی آوریم وبگوییم همه قسمتی از حق را دارند در صورتی که دین در نزد خداوند یکی بیشتر نیست وآن اسلام است ،یا هرکس خود را حقّه بداند واز تحقیق وتفحص به علت اینکه در آن مذهب به دنیا آمده است دوری گزیند؟ 

این نوشتار ها در نزدیک کردن وآشنا کردن هرچه بیشتر برادران اهل سنت وآگاه کردن شیعیان از مذهب حقّه اهل بیت می باشد خواهشمندم از برادران عزیز اهل سنتم زمانی که این نوشتارها را میخوانند با بغض وکینه به این مطالب ننگرند، و با عدالت وتفکر توجه خود را به این مطالب مبذول دارند تا در نزد خداوند و پیامبر(ص)سرافکنده وجفا کار به اهل بیت ایشان نباشند همچنین به برادران عزیز تشیع هم این مطلب را عرض کنم که هرچه می توانند برتحقیقات خودشان بیافزایند و به کتب کلامی  از جمله (اجتهاد ونص)و (شبهای پیشاور) ودیگر کتبی که در این زمینه نوشته شده است هرچه بیشتر مراجعه کرده تا نزد خداوند وپیامبر(ص) واهل بیت عصمت وطهارت از روسپیدان قرار گیرند ...

ادامه دارد اگر خدا بخواهد(ج.عبدالله)

 



[ سه شنبه 91/3/16 ] [ 11:36 عصر ] [ جلال ]

نظر

پاسخ علی علیه السلام به سوال علم بهتر است یا ثروت

image

جمعیت زیادی دور حضرت علی حلقه زده بودند. مرد وارد مسجد شد و در فرصتی مناسب پرسید:
ـ یا علی! سؤالی دارم. علم بهتر است یا ثروت؟
علی در پاسخ گفت:

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/3/15 ] [ 9:37 عصر ] [ جلال ]

نظر

<< مطالب جدیدتر ::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه