سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گروههای انحرافی3 قسمت دوم

 

   شعاری‌ها و وهابیت  

دریکصد سال اخیر سه بار کانون ادبیات عرب شکل گرفته است که حتی نظر صاحب‌نظران دانشگاه الازهر مصر را به خود جلب نموده است .


اولین بار کانون ادبیات عرب توسط سید حسن تقی‌زاده ( از وابستگان استعمار انگلیس ) پایه‌گذاری شد . او از شاگردان آیت‌ا... حاج سید ابوالحسن آقا انگجی بود . پس از تقی زاده کانون ادبیات عرب به خانواده سلطان القرائی منتقل شد و تحت اداره یک خانواده مذهبی و حوزوی قرار گرفت که از اصالت دینی و فرهنگی برخوردار بودند.

 بعد از ایشان این کانون به خانواده شعار و حاجی یوسف شعار منتقل شد . این خانواده مروج یک نوع انحراف مذهبی درقالب برگزاری جلسات قرآن و تفسیر هستند و جالب است که در جلسات تفسیر ایشان از تفاسیر شیعه استفاده نمی‌شود و نیز از احادیث ائمه شیعه استفاده نمی‌کنند . با وجود اینکه عده حاضران درجلسات ایشان بسیار اندک هستند ولی با توجه به قرائن موجود از خارج ( عربستان) حمایت مالی می‌شوند و اعضای این خانواده دیدارهایی با سران وهابی عربستان داشته‌اند و حتی در مراسم دفن پادشاه سابق این کشور شرکت نموده‌اند . خطر ایشان با وجود قلت هواداران به خاطر شبهه‌افکنی در اعتقادات شیعی بسیار خطرناک است مسائلی مانند شفاعت ، امام غائب ، استفاده از مهر ، توسل به ائمه ازجانب ایشان دربین عموم ناآگاه مخصوصاً جوانان به شدت رواج یافته که لزوم مقابله جدی در جبهه فرهنگی را می‌طلبد‌‌.

 اصول اعتقادی :

1. آنچه برای ما اهمیت اساسی دارد خدا و قرآن است و اهل‌بیت هیچ جایگاهی ندارند .

2.    عدم شفاعت ائمه درآخرت

3.    کفر دانستن زیارت بارگاه ائمه و دیگر مردگان

4.    نماز خواندن با مهر را بدعت و نوعی بت‌پرستی می‌دانند.

5.    گفتن یا علی را شریک قرار دادن به خداوند می‌دانند.

6.    بیهوده دانستن عزاداری برای ائمه و سایر مردگان

7.    گریه برای ائمه درمصائب ایشان مانند عاشورا را کلاً بدعت می‌دانند.

8.    تزئین قبور ائمه با طلا را بدعت و مغایر و مخالف با دین می‌دانند.            

وهابیت شفاعت را شرک در توحید می‌دانند . توحید در عبادت ، یعنی جز ذات پروردگار ، هیچ موجودی شایسته عبادت و پرستش نیست ، پرستش غیر خداوند مساوی با شرک و خروج از دایره توحید اسلامی است …

توحید ذاتی و توحید در عبادت جزء اصول اولیه اعتقادی اسلامی است ، یعنی اگر کسی در اعتقادش به یکی از این دو اصل خللی باشد جزء مسلمین نمی‌گردد.

احدی از مسلمین با این دو اصل مخالف نیست . فرقه وهابیه مدعی شده‌اند که پاره‌ای از اعمال مسلمین مانند توسلات و استمدادات از انبیاء و اولیاء و اعتقادات مسلمین مثل شفاعت ، برضد اصل توحید و عبادت است …

علمای اسلام با بیانات مبسوط و مستدل نظریه وهابیان را رد کرده‌اند .

   فرقه ضاله بهائیت  

           درسال 1260 هـ . ق بهائیت درایران توسط علی محمد باب شیرازی معروف به حضرت رب‌اعلی و میرزا حسینعلی نوری معروف به بهاء ا.... تأسیس گردید و امسال یک‌صدو شصت‌و هشتمین سال ( 168 ) بهائیت درایران است .

اصول اعتقادی :

بهائیان معتقدند که علی محمدباب شیرازی ( حضرت رب‌اعلی ) که در زمان حکومت ناصرالدین شاه قاجار اعدام شده امام بوده و مأمورین حکومتی امام زمان را به دار آویخته و به شهادت رسانده‌اند و به شیعیان نیز می‌گویند منتظر ظهور امام زمان نباشید امام زمان را کشته‌اند و دیگر نخواهد آمد و ختم نبوت و پیامبری را با حضرت محمد ( صلی‌ا... علیه و آله و سلم ) نمی‌دانند و می‌گویند دین اسلام دین کاملی نیست و جوابگوی مشکلات و نیازمندیهای مادی و معنوی اجتماعی انسانها نمی‌باشد .

بهائیان به استمرار ادیان و ظهور مذاهب معتقدند 1000 سال یکبار دین و پیامبری جدید خواهد آمد فعلاً دیانت پوچ و ساختگی بهائی را دین کامل و کتاب اقدس به نوشته میرزا حسینعلی نوری را کتاب الهی و آسمانی می‌دانند و از اینکه بیت‌العدل مرکز جهانی بهائیان در اسرائیل واقع شده به آن جهت احترام خاصی برای اسرائیل قائل هستند .

رهبران :

رهبران فرقه ضاله بهائیت توسط بیت‌العدل اعظم که در حیفا اسرائیل قرار دارد خط‌دهی می‌شوند که به صورت 9 نفره شورائی اداره می‌گردد . خانم ماری ماکسول آخرین رهبر بهائیت در دنیا اخیراً در لندن انگلستان فوت شد و فعلاً رهبریت بهائیان توسط بیت‌العدل هدایت می‌گردد.

 

جلسات :

هرنوزده روز یکبار مراسم ضیافت در منازل بهائیان به صورت گردشی طبق تشخیص تشکیلات جامعه بهائیان اجرا می‌گرد و ضمناً طبق تقویم بهائیان تعطیلات درسال 9 روز بوده که در ایام مذکور از جمله عید صیام ، عید رضوان ، تولد و اعدام علی محمدباب شیرازی و تولد میرزا حسینعلی نوری مغازه‌های بهائیان تعطیل و در منازل جلساتی برگزار و از کتاب اقدس مطالبی را قرائت می‌نمایند .

مشاغل :

اکثر مشاغل بهائیان عینک‌سازی ، عینک فروشی و تراش عدسی عینک و لوازم خانگی می‌باشد .

نشریات :

پیام بهائی ماهنامه‌ای است که در پاریس منتشر و به ایران ارسال و در اختیار بهائیان قرار می‌گیرد . با توجه به سیاست سالهای گذشته این فرقه فعالیت خود را به شکل آشکارتری در آورده‌اند و حتی در مجامع عمومی ابزار واظهار اعتقادات خود ترسی ندارند . همچنین از برخی گزارشات برمی‌آید که مرکز تحقیقاتی بهائیان در دهلی بسیار فعال می‌باشد و در سه زمینه

1)   مسائل فرهنگی 2 )آموزش و پروشی 3- بهداشت و درمان

 برنامه‌هایی را به اجرا در می‌آورند و جای تأسف است که تورهای مسافرتی ایران نیز برنامه بازدید از این محل را حین مسافرت گردشگران درکارنامه خود دارند . نیز گویا ملاقاتهایی دراین مکان بین بهائیان ایران و دست‌اندرکاران معبد روی می‌دهد .

    مکتب اکنکار  

اکنکار یعنی دانش باستانی ، آگاهی کل ، براساس کتابهای چاپ شده دراین مورد ، اکنکار یک نظام باستانی و از زمانهای خیلی قدیم به وجود آمده و به نسبت پیشرفت آگاهی انسان مطالب دراختیار او گذاشته شده و هرشخصیت برجسته درتاریخ که اثرات سودمندی درتمدن به جا گذاشته شاگرد آموزه‌های آن بوده است ، اکنکار جریان اصلی تمام فلسفه‌ها و جهان‌بینی‌هاست .

هدف از ایجاد مکتب :

اولین دانشی که به مردم زمین از طریق ناجیان مأمور می‌آموزد که رستگاری در مرگ کالبد فیزیکی ویکی و رها شدن با روح نهفته است ، البته هرمرگ آزادی روح نمی‌گرد ، اکنکار است .

اکنکار آموزش می‌دهد که انسان باید درطی زندگی های متوالی که هزاران سال طول می‌کشد ، آموزشهای لازم را دیده و اعمال خو را تصفیه نماید ومکافات خود را بدهد تا دارای روحی سبک و لایق وصل به خداوند مطلق گردد. هدف اکنکار آموزش انسان است تا از پنج گنه بزرگ که عبارتند از

1) شهرت 2 ) خشم 3 ) طمع 4 ) وابستگی 5 ) خودستایی و بکالت دوری گزیند

اکنکار آموزش می‌دهد که انسان باید مسئولیت سلامتی خودش را عهده‌دار باشد و از تمام چیزهایی که به جسم فیزیکی‌اش ( بدن فعلی ) ضرر دارد دوری کند از قبیل مشروبات الکلی ، سیگار و موارد افیونی و حتی در کتابهایش تأکید می‌کند از مواد افیونی دوری کنید زیرا باعث متخلخل شدن روح و از آنجا نفوذ نیروهای منفی در روح می‌گردد.

üسایت اکنکار WWW.ECKANKAR .ORG می‌باشد .

    شیخیه  

     شیخ احمد احسائی در زمان فتحعلی شاه قاجار ادعاها و نظرات خاصی ابراز و مؤسس شیخیگری شده و به همین جهت پیروان او را شیخی می‌نامند . مجتهدین در آن زمان با وی مخالفت کرده و او را بی‌دین خوانده‌اند ، از جمله عقاید او که در کتاب شرح زیارت جامعه کبیره مشروحاً بیان شده و مجاناً پخش نموده‌اند ، چنین می‌باشد :

1.    اعتقاد به اینکه معاد با بدن عنصری نبوده بلکه با بدن هور قلیانی خواهد بود.

2. قائل شدن به علل اربعه یعنی اینکه ( ائمه معصومین علت ایجابی عالم هستند و خود آنها علل اربعه یعنی علت مادی ، علت فاعلی ، علت صوری و علت غائی ایجاد عالم می‌باشند )

3.    خداوند در آفرینش مخلوقات از ائمه کمک گرفت.

4.    فرقی بین ائمه و خدا نیست بجز بندگی

5.    آنها یعنی ائمه جلوه ظهور خداوند می‌باشند .

6. پیغمبر خدا علت مادی تمام اشیاء است و حضرت علی ( علیه‌السلام ) علت صوری آنهاست .

7.    گناه شیعه برگردن ائمه است .

8.    طبق آیه انما یریدا... لیذهب عنکم الرجس اهل البیت ، همه چیز ائمه پاک و طاهر است .

از فقها بزرگ معاصر شیخ احمد احسائی که او را بخاطر عقاید فاسدش تکفیر نموده‌اند :

1.    شیخ محمد حسن ، صاحب جواهر

2.    شیخ محمد حسین ، صاحب فصول

3.    شریف العلماء استاد شیخ مرتضی انصاری

4.    سیدابراهیم قزوینی ، صاحب ضوابط

5.    سید مهدی ، پسر صاحب ریاض

6.    حاج ملامحمد تقی قزوینی ، ملقب به شهید ثالث

7.    حاج ملا جعفر استرآبادی

بیشتر هزینه‌های این فرقه توسط وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت تأمین می‌شود ایشان درمشهد حسینیه‌ای بنام سجادیه کویتی‌ها دارند.

   فرقه اهل حق ( معتقدان به حلول و تناسخ )

براساس متون و کتابهای منسوب به فرقه اهل حق حلول خداوند در بشر ( العیاذ‌بالله) و تناسخ روح در بدن افراد ، از مبانی و اصول اعتقادی فرقه اهل حق محسوب می‌شود و بنا به عقیده آنان خداوند در هفت جامه یا هفت تن پاک حلول کرده است و علاوه بر اینها ممکن است در هرتن پاک دیگری نیز جلوه کند و درهربار الوهیت به همراه چهاریا پنج ملک ظهور می‌کند که همواره این چهار ملک همراه با یک زن بوده‌اند.

    فرقه تصوف  

فرقه تصوف مضرترین و منحرف‌ترین گروهی است که درچند دهه اخیر شکل گرفت و زیر لوای اسلام و بنام عرفان درچند سال گذشته برفعالیتهای انحرافی خود افزوه است این گروه که استراتژی آنها تخریب عقاید اسلامی و سنت نبوی است ، با حمایت شدید مالی و برنامه‌ریزی دقیق آمریکا و انگلیس با ظاهرسازی و عوام‌فریبی ، تاکنون توانسته است در مراکز علمی و فرهنگی ، اقتصادی و اداری ، دینی و آموزشی و اجتماعی و مذهبی برای خود جای پای بازکرده و با ترفندهای مزورانه به اغفال جوانان و یارگیری بپردازد.

اینان با توسل و تظاهر به دین و در پناه مسجد و خانقاه و اماکن مذهبی و تحت هدایتهای رهبران خارج‌نشین و مساعدتهای بی‌حد و حصر آنان سرگرم کادرسازی و ساحت‌تراشی برای خود و اربابان خویش می‌باشند . هم‌اکنون تقریباً دراقصی نقاط کشور به فعالیتهای تفرقه‌انگیز فرهنگی در قالب بسط منکرات و ایجاد شکاف بین صفوف شیعیان مشغولند .

سبیل‌های بسیار بلند ، ظاهری آرام ، برخوردی جذاب و اخلاقی بظاهر نیکو مهمترین مشخصه‌ی آنان است ، درچندین سال گذشته در بعضی از مناطق و شهرستانها که زمینه رشد و فعالیت آنان و تحرکات علنی وجود داشته که به آموزش‌های مستمر و آیین‌های ویژه اقدام کرده و توانسته‌اند اصحاب و اذناب نسبتاً زیادی را برای خود گرد آورند

 

 



[ جمعه 91/3/12 ] [ 1:2 صبح ] [ جلال ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه