سفارش تبلیغ
صبا ویژن
واگذاری کرسی سوریه به معارضان از دستور کار سازمان همکاریهای اسلا

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با فارس:
واگذاری کرسی سوریه به معارضان از دستور کار سازمان همکاری‌های اسلامی خارج شد

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در بازگشت از چهلمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی گفت که موضوع واگذاری کرسی سوریه به معارضان از دستور کار این سازمان خارج شد.

خبرگزاری فارس: واگذاری کرسی سوریه به معارضان از دستور کار سازمان همکاری‌های اسلامی خارج شد

 

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در بازگشت از چهلمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری های اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارسگفت که موضوع واگذاری کرسی سوریه به معارضان از دستور کار این سازمان خارج شد.

وی این مسئله را مغایر منشور سازمان همکاری های اسلامی خواند و افزود: همه کشورها بر راهکار سیاسی و توقف خشونت و تروریسم در سوریه تاکید داشتند.

معاون وزیر خارجه همچنین گفت: مذاکرات هسته ای ایران و شش کشور و تثبیت دستاورد های علمی و سیاسی کشورمان یکی از محورهای مورد توجه همه کشورها بود، برخی کشورها خواهان میزبانی ادامه مذاکرات هسته ای در کشورشان بودند.

وی افزود: موضوع میزبانی نشست 2016 وزرای خارجه در تهران در دستور کار نشست بعدی وزرا قرار گرفت و قطعنامه پیشنهادی تهران تحت عنوان WAVE (جهان عاری از خشونت و افراط گرایی) که موضوعش توسط حسن روحانی در سازمان ملل مطرح شد، در دستور کار کمیته ویژه نشست وزرای خارجه قرار گرفت.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: ایاد مدنی وزیر تبلیغات و حج سابق سعودی بعنوان دبیرکل جدید سازمان ادای سوگند کرد، وی از أول ژانویه جایگزین احسان اوغلو می شود.

لازم به ذکر است وزیر خارجه کشورمان با دبیرکل فعلی و جدید بطور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد. نشست وزرای خارجه سازمان همکاری های اسلامی اسلامی از دوشنبه تا پنج شنبه هفته گذشته در گینه کوناکری برگزار شد.



[ جمعه 92/9/22 ] [ 6:49 عصر ] [ جلال ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه