سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نگرانی مردم سوریه از طوفان الکسا/اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت س

نگرانی مردم سوریه از طوفان الکسا/اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت سوریه

توده هوای کم فشاری که وارد سوریه شده، موجب بارش برف و کاهش شدید دمای هوا در مناطق این کشور شده و نگرانی‌هایی را در میان مردم آن به وجود آورده، اما دولت سوریه اعلام کرده که تدابیر لازم برای مقابله با این شرایط را اتخاذ کرده است.

خبرگزاری فارس: نگرانی مردم سوریه از طوفان الکسا/اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت سوریه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، طوفانی «الکسا» که چند روزی است وارد سوریه شده است، از میزان توجه به حوادث میدانی این کشور کاسته است. این طوفان، دولت سوریه را بر آن داشته تا اقدامات لازم جهت تامین امنیت مردم را انجام دهد.

به همین دلیل دولت سوریه بر آن شد تا قبل از ورود این توده کم فشار، به مردم این کشور اطمینان دهد که نیازهای اساسی آنها را در این مدت تامین خواهد کرد و نانوایی‌ها برای تامین نان مردم مشغول به کار هستند.

همچنین وزارت تجارت داخلی و حمایت از مصرف‌کنند گان سوریه تاکید کرد، تمام فروشگاه‌‌های مواد مصرفی را از مواد غذایی ضروری پر کرده و به هنگام ضرورت خودروهای حامل مواد غذایی را نیز به تمام محله‌ها ارسال می‌کند.

گزارش شده است، تاکنون در هیچ یک از استان‌های سوریه، هیچ حادثه قابل توجهی یا کمبود مواد اولیه غذایی ثبت نشده و دولت سوریه اقدامات اجرایی خود را در روند معمول ادامه می‌دهد و حتی به برخی از استان‌ها همچون ادلب و حسکه که خدمات به طور کامل ارائه نشده، نیز اهتمام ویژه می‌ورزد.

روز گذشته آغاز ورود این توده هوای کم فشار به سوریه بود، در اثر این توده هوا که تا شنبه آینده ادامه دارد استان حسکه شاهد بارش شدید برف خواهد بود و استاندار حسکه، به منظور اطمینان از فراهم بودن تمام خدمات ضروری، نشستی اضطراری برگزار کرده است.

منطقه شرقی سوریه، به ویژه استان حسکه طی 10 سال گذشته، برفی با این حجم را به خود ندیده است. بارش شدید برف و به تبع آن شرایط نامطلوب جوی، باعث تعطیلی مدارس این استان تا شنبه آینده شده است.

شهر ساحلی طرطوس با توجه به اینکه شهری بندری بوده و مسؤلیت تامین تردد کشتی‌ها به این بندر را بر عهده دارد؛ بیش از سایر مناطق در معرض این طوفان بوده است. مقامات مسئول در این بندر، برای جلوگیری از خطرات احتمالی این طوفان اقدام به تشکیل کارگاه‌های اضطراری و فراهم کردن کشتی‌های نجات مجهز به نیروهای کارآزموده کرده‌اند.

با این حال بندر طرطوس، روز چهارشنبه به سبب ارتفاع 4 متری امواج دریا و بیم طوفان، بسته و مدارس این شهر نیز بنا به اعلام رسمی وزارت آموزش پرورش تعطیل شده است.

بارش شدید برف استان حلب را نیز در نوردیده و باعث تعطیلی مدارس این استان شده، ولی با این وجود هیچ گونه کمبود نان و مواد غذایی ضروری در این استان گزارش نشده است.

اما استان دمشق، روز گذشته یک روز عادی را سپری کرد، زیرا در ساعات پایانی شب گذشته از شدت بارش‌های برف کاسته شده بود و این استان تنها شاهد بارش‌های باران بود. همچنین وزارت آموزش پرورش دمشق، تمام مدارس این استان و سایر استان‌ها را از روز پنج‌شنبه تا شنبه تعطیل رسمی اعلام کرد.

«رضوان الأحمد»، رئیس اداره هواشناسی دمشق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد: آنچه که در شهرهای سوریه می‌گذرد، طوفان برف نیست، بلکه توده هوای کم فشاری است که منشأ آن از قطب است. این توده کم فشار شبیه توده‌های کم فشار «الکسا» است که نمی‌دانیم از کجا آمده است، زیرا در سوریه برای توده‌های کم فشار نامی وجود ندارد بلکه تنها برای طوفان‌ها نام وجود دارد. 

وی افزود: محور توده کم فشار کنونی سوریه، روسیه است و ما در موقعیتی قرار داریم که با آن محور بسیار فاصله داریم.

رضوان الأحمد تصریح کرد: تاثیر این توده کم فشار از روز چهارشنبه آشکار شده و بارش شدید برف در منطقه مرکزی سوریه به ویژه در حماه و حلب تا ارتفاع 15 سانتیمتر رسیده است. اما این در حالی است که میزان بارش‌ها در مناطق مذکور به مراتب کمتر از میزان بارش‌ها در استان دمشق بوده است.

رئیس اداره هواشناسی دمشق در پایان گفت: اکنون توده کم فشار در سوریه دچار دگرگونی است. تا جایی که تاثیر این توده هوا در استان دمشق، تا ظهر پنج‌شنبه اندک بوده سپس در شب زیاد و دوباره در ظهر جمعه کمتر می‌شود و برف دوباره با شدت بیشتری باریدن می‌گیرد. این در حالی است که این توده کم فشار در منطقه شرقی سوریه تا ظهر یک‌شنبه در حالت خود باقی می‌ماند.



[ جمعه 92/9/22 ] [ 6:52 عصر ] [ جلال ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه