سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بانکیمون: استفادهکنندگان از تسلیحات شیمیایی در سوریه باید تحریم

بان‌کی‌مون: استفاده‌کنندگان از تسلیحات شیمیایی در سوریه باید تحریم شوند

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن ابراز تاسف از استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، خواستار اقدام قاطع در برابر استفاده‌کنندگان از تسلیحات شیمیایی در سوریه شد.

خبرگزاری فارس: بان‌کی‌مون: استفاده‌کنندگان از تسلیحات شیمیایی در سوریه باید تحریم شوند

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «اکونومیک‌تایمز»، «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی تازه از جامعه جهانی خواست تا آنهایی را که مسئول حمله شیمیایی در سوریه هستند را تحریم کنند.

وی به مجمع عمومی افزود: «من به شدت از استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه متاسفم. چرا که خشونتی علیه ارزش‌های جهانی انسانی است.»

وی گفت: «جامعه جهانی هم از لحاظ سیاسی و اخلاقی در این زمینه مسئولیت دارد تا از تکرار موارد مشابه جلوگیری شود و تضمین داده‌ شود که از چنین تسلیحاتی دیگر استفاده نشود.»

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: « جامعه جهانی همچنان از جمهوری عرب سوریه انتظار دارد تا در این زمینه به صورت صادقانه در نیمه نخست سال 2014 همکاری کند.»

در گزارش سازمان ملل به حمله شیمیایی 5 ماه گذشته به مناطق مسکونی حومه دمشق اشاره شده است.

سایت رسمی سازمان ملل گزارش داد تیم حقیقت‌یاب این نهاد بین‌المللی گزارش نهایی خود درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه را تقدیم بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد کرده است.

نتیجه‌گیری بازرسان سازمان ملل در این گزارش چنین است: «هیئت سازمان ملل نتیجه‌گیری می کند که از سلاح‌های شیمیایی در درگیری‌های ادامه‌دار بین طرفین درگیر در جمهوری عربی سوریه استفاده شده است.»



[ شنبه 92/9/23 ] [ 9:27 عصر ] [ جلال ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه