سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سران گروههای تروریستی فعال در سوریه با مقامات آمریکایی در ترکیه

رویترز خبر داد
سران گروه‌های تروریستی فعال در سوریه با مقامات آمریکایی در ترکیه دیدار می‌کنند

منابع مخالفان سوری به خبرگزاری رویترز گفته‌اند فرماندهان ارشد ائتلاف موسوم به «جبهه الاسلام» در چند روز آینده با مقامات آمریکایی در ترکیه دیدار می‌کنند. سفیر آمریکا در سوریه قرار است به زودی به ترکیه برود.

خبرگزاری فارس: سران گروه‌های تروریستی فعال در سوریه با مقامات آمریکایی در ترکیه دیدار می‌کنند

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، منابعی در مخالفان دولت سوریه می‌گویند فرماندهان ارشد ائتلاف موسوم به «جبهه‌الاسلام» در روزهای آینده با مقامات آمریکایی در ترکیه دیدار می‌کنند.

رویترز نوشته است تصمیم آمریکا برای برقراری ارتباط با گروه‌های افراط‌گرای فعال در سوریه، نشاندهنده قدرت‌گیری و غلبه روزافزون ائتلاف این گروه‌ها بر ائتلاف میانه‌رو‌ی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» است.

دیدار روزهای آینده مقامات آمریکایی می‌تواند در نحوه فعالیت «جبهه‌الاسلام» که اکنون با گروه‌های تندروتر وابسته به القاعده از جمله «داعش» نیز تقابل دارد، تأثیرگذار باشد.

یکی از اعضای «جبهه الاسلام» به رویترز گفته است دیدار با مقامات آمریکایی مشخص می‌کند که آیا این کشور حاضر به حمایت تسلیحاتی و همچنین سپردن اختیار مناطق تحت کنترل مخالفان به این گروه، هست یا نه.

این فرد به دلیل حساسیت موضوع از اعلام نام خود و جزئیات بیشتر خودداری کرده است. منابع دیپلماتیک داخل ترکیه می‌گویند انتظار می‌رود «رابرت فورد» سفیر آمریکا در سوریه به زودی وارد استانبول شود. هنوز تاریخ دقیق ورود وی به ترکیه مشخص نیست.

ائتلاف «جبهه الاسلام» که از اتحاد 6 گروه اسلامگرای مخالف دولت سوریه تشکیل شده، هفته قبل توانست بر یکی از انبارهای تسلیحاتی تحت کنترل شورای عالی نظامی ارتش آزاد سوریه، تسلط یابد. این ائتلاف گفته است حضور آن‌ها در این انبار به درخواست ارتش آزاد و با هدف جلوگیری از تسلط داعش بر این منطقه انجام گرفته است.

در چند ماه اخیر اختلاف و رقابت میان گروه‌های مختلف در سوریه شدت گرفته و در موارد متعدد مخالفان سوری و گروه‌های تروریستی به درگیری با یکدیگر پرداخته‌اند. دو هفته قبل گروه تندرو داعش وابسته به القاعده 7 نفر از سران ارتش آزاد را اعدام کرد.



[ شنبه 92/9/23 ] [ 9:34 عصر ] [ جلال ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه