سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیاستمدار اهل ترکیه در گفتوگو با فارس:

سیاستمدار اهل ترکیه‌ در گفت‌وگو با فارس:
هدف آمریکا شکل‌دهی به سوریه در قالب پروژه خاورمیانه بزرگ است/ ترکیه در نوبت بعدی
خبرگزاری فارس: هدف آمریکا شکل‌دهی به سوریه در قالب پروژه خاورمیانه بزرگ است/ ترکیه در نوبت بعدی

یکی از سیاستمداران برجسته اسلام‌گرای ترکیه تاکید کرد وقایع سوریه تنها بخشی از روند اجرای پروژه آمریکایی «اسرائیل بزرگ» در خاورمیانه است و آخرین حلقه این زنجیر نیز نخواهد بود، ترکیه و ایران در نوبت بعدی قرار دارند.

 

اوغوزخان اصیل ترک رئیس شورای عالی مشورتی حزب اسلام گرای سعادت ترکیه و از سیاستمداران کهنه کار این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ترکیه، به تشریح دیدگاه های خود درباره تحولات خاورمیانه و سوریه پرداخت.

اصیل ترک تصریح کرد وقایع سوریه در واقع بخشی از روند اجرای پروژه آمریکایی «اسرائیل بزرگ» در خاورمیانه است که تحت عنوان «بهار عربی» به خورد منطقه داده می شود. وی افزود بعد از سوریه نوبت به ترکیه و ایران می رسد. وی همچنین اظهار داشت در سوریه حضور گروه هایی نظیر القاعده که از سوی آمریکا و اسرائیل حمایت می شوند، صحت دارد.

حوادث سوریه و واقعیت ها

اصیل ترک در مورد وقایع سوریه اظهار داشت: وقایع سوریه در واقع بخشی از روند اجرای پروژه آمریکایی «اسرائیل بزرگ» در خاورمیانه است که تحت عنوان «بهار عربی» به خورد منطقه داده می شود. سوریه آخرین حلقه این زنجیر هم نیست. زیرا ترکیه و ایران در نوبت های بعدی قرار دارند. آمریکا دوست ندارد تا مسئله ایران حل نشده با ترکیه درگیر شود و می خواهد این پروژه بدون درگیری با ترکیه پیش برود. به همین خاطر است که علیرغم واکنش های اردوغان به آمریکا و اتحادیه اروپا، این دو به جای واکنش جدی به اردوغان ترجیح می دهند با ایجاد هرج و مرج محدود در ترکیه دولت آنکارا را تحت فشار قرار دهند.

شکل دهی به سوریه در قالب پروژه خاورمیانه بزرگ

اصیل ترک ادامه داد: برای تحقق پروژه خاورمیانه بزرگ باید به نوعی سوریه را به شکل مورد نظر امپریالیسم درآورد. این امر با تغییر نظام سوریه به تاسیس «اسرائیل بزرگ» خدمت خواهد نمود. یعنی در سوریه باید دولتی روی کار آید که از آمریکا و صهیونیسم جهانی حمایت کند و یا حداقل مانع راه آنها نشود. در واقع اینک در سوریه بازی بسیار خطرناکی که همه دنیا را تهدید می کند، در جریان است.

وی افزود: برخی بی‌خبران از واقعیت های جاری در جهان و اهداف صهیونیسم هم تصور می کنند مبارزه برای سرنگونی اسد در سوریه مبارزه با باطل است. رژیم اسرائیل می خواهد با تاسیس اسرائیل بزرگ بین نیل تا فرات به آرزوی هزاران ساله خود جامه عمل بپوشاند. کما اینکه سال ها پیش نیز یکی از وزیران امور خارجه آمریکا از تغییر مرزهای 22 کشور از مراکش تا اندونزی صحبت کرده و هدف را مشخص ساخته بود. عملیات برای تحقق این هدف در فلسطین، در مصر و در سوریه در جلوی چشمان اردوغان و داوداوغلو انجام می شود، اما اینها هنوز هم واقعیت ها را نمی بینند.

القاعده تحت کنترل دولت آمریکا

این سیاستمدار ترک خاطرنشان کرد: در حال حاضر در گروهی که به نام ارتش آزاد سوریه معرفی می شود از اعضای القاعده تا سایر گروه های دیگر، تروریست های زیادی حضور دارند و برخی اوقات هم به خاطر منافع گروهی با یکدیگر درگیر می شوند. تعبیر جنگ جاری در سوریه به عنوان جهاد در راه خدا ساده پنداری است. اینها بدون اینکه بدانند به صهیونیسم جهانی خدمت می کنند و همگی تحت کنترل آمریکا قرار دارند.

رسانه های ترکیه، بلندگوی صهیونیسم

اصیل ترک با اشاره به اخبار سوریه که از سوی رسانه های ترکیه به افکار عمومی منتقل می شود نیز تاکید کرد: در ترکیه تقریباً همه رسانه‌ها اخبار و تصاویری که از سوی صهیونیست‌ها آماده می‌شود و کشتار مردم توسط تروریست‌ها به صورت کشتار مردم توسط ارتش سوریه معرفی می‌کنند، منتشر می شوند. این روند از سوی سیا و موساد نیز تقویت می شود و تصاویر جنایات گروه های تروریستی و ارتش آزاد سوریه به نام جنایات ارتش سوریه در رسانه ها سرویس می شود. لذا انسان های آگاه نباید گول این قبیل تصاویر را بخورند. راه حل بحران سوریه توقف خونریزی هاست، ولی این کار از دست سازمان ملل تحت نفوذ صهیونیست ها ساخته نیست. این کار تنها از دست کشورهای اسلامی برمی آید.



[ شنبه 92/11/19 ] [ 12:28 صبح ] [ جلال ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه