سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«زندان مرکزی حلب»، بزرگترین زندان سوریه در محاصره 3 هزار تکفیری

فارس گزارش می‌دهد
«زندان مرکزی حلب»، بزرگترین زندان سوریه در محاصره 3 هزار تکفیری
خبرگزاری فارس: «زندان مرکزی حلب»، بزرگترین زندان سوریه در محاصره 3 هزار تکفیری

«زندان مرکزی حلب»، بزرگترین زندان سوریه به شمار می‌آید که از بیش از یک سال پیش تاکنون در محاصره 3 هزار تروریست تکفیری قرار دارد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، زندان مرکزی حلب که مساحتی نزدیک به یک هکتار بنا شده، در 17 کیلومتری شهر حلب و در شمال شرقی این استان قرار دارد، زندانی که بار دیگر به کانون توجه گروه‌های مسلح تروریستی فعال در حلب تبدیل شد.

زندان مرکزی حلب که یکی از بزرگترین زندان‌ها در سوریه به شمار می‌آید، از بیش از یک سال پیش تاکنون به محاصره گروه‌های مسلح تکفیری درآمده که با وجود حملات مکرر موفق نشده‌اند به آن راه پیدا کنند، این درحالی است که حملات این گروه‌ها تاکنون به کشته شدن ده‌ها نفر از زندانیان و نیروهای حفاظتی زندان انجامیده است.

ده‌ها گروه مسلح تروریستی که در حمله به زندان مشارکت دارند، کارخانه السیف، اردوگاه حندرات، رستوران بلاکا، رستوران میامی و بیمارستان الکندی را پایگاه خود برای حملات قرار داده‌اند و بارزترین گروه‌های تروریستی شرکت کننده در این حملات که تعداد عناصر آنها نزدیک به 3 هزار نفر است، عمدتاً گروه‌های تروریستی تکفیری هستند. 

اهمیت زندان مرکزی حلب

اهمیت این زندان برای گروه‌های تروریستی به این دلیل است که آنها خواهان آزادی صدها زندانی تکفیری هستند که وابسته به سازمان القاعده می‌باشند و نظام سوریه آنان را در زندان مرکزی حلب بازداشت کرده است، این درحالی است که منابع مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق از انتقال این افراد به زندانی امن‌تر از چند ماه پیش تاکنون خبر داده‌اند.

درباره آغاز مجدد حملات گروه‌های تروریستی به این زندان، منابع مطلع سوری در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری فارس در دمشق تصریح کردند: این محاصره از بیش از یک سال پیش آغاز و در سه مرحله صورت گرفت، مرحله اول 3 ماه به طول انجامید که درگیری‌ها در آن شدید نبوده و ارتش بر اوضاع کنترل داشت، اما مرحله دوم، نزدیک به 5 ماه به طول انجامید و حملات شدیدی را در برداشت که ده‌ها نفر از زندانیان را به کشتن داد و هم اکنون که بار دیگر این گروه‌ها تلاش می‌کنند، این زندان را تصرف کنند.

این منابع توضیح می‌دهند: در طول ماه‌های محاصره این زندان زیان‌های زیادی به آن وارد شده، چون گروه‌های تروریستی آن را با سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین و خمپاره و موشک دست ساز هدف قرار می‌دهند تا دیوارهای زندان و ساختمان مجاور که وابسته به نیروهای ارتش سوریه است، را تخریب کنند، همچنین گروه‌های مسلح از شیوه‌های حملات انتحاری از طریق بمبگذاری در خودروها و تراکتورها و منفجر کردن آنان در نزدیکی زندان استفاده می‌کنند. 

اطلاعات نشان می‌دهد، تعداد زندانیان کشته شده از آغاز حملات گروه‌های تروریستی بیش از 100 نفر اعلام شده است. این زندان در سوم آگوست سال گذشته شاهد یکی از شدیدترین حملات صورت گرفته به این زندان بود که در جریان آن نزدیک به 30 نفر در زندان کشته شدند و نیروهای ارتش سوریه مستقر در این زندان و محافظان آن نیز نزدیک به 273 فرد مسلح از مهاجمان را به قتل رساندند.

تاکنون صلیب سرخ جهانی نیازهای این زندان را از طریق کمک‌های بشر دوستانه تامین می‌کرده که بارها مورد حمله گروه‌های مسلح قرار گرفتند و بارها عناصر تروریستی با ورود به زندان کمک‌های غذایی و دارویی زندان و ارسالی از سوی صلیب سرخ را سرقت کردند.



[ شنبه 92/11/19 ] [ 12:30 صبح ] [ جلال ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه