سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«القاعده» و «جماعت گولن» مهرههای آمریکا در تجزیه منطقه

نویسنده اهل ترکیه در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد
«القاعده» و «جماعت گولن» مهره‌های آمریکا در تجزیه منطقه
خبرگزاری فارس: «القاعده» و «جماعت گولن» مهره‌های آمریکا در تجزیه منطقه

نویسنده ترک مطرح شدن القاعده در منطقه را تلاشی برای تقسیم خاورمیانه دانست و افزود به احتمال زیاد جماعت گولن نیز بخشی از این سناریوست اما جماعت گولن در این توطئه بین‌المللی تنها در قد و قواره کارگزاری باقی خواهد ماند.

 

«بلنت اران تاچ» روزنامه‌نگار و نویسنده روزنامه «تقویم» ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آنکارا، اظهار داشت که توطئه‌ای بین‌المللی برای همدست جلوه دادن دولت ترکیه با القاعده و قرار دادن این 2 در یک جناح به منظور تخریب سیاست ترکیه در قبال سوریه در جریان است.

وی مطرح شدن القاعده در منطقه را تلاشی برای تقسیم خاورمیانه دانست و افزود که به احتمال زیاد جماعت گولن نیز بخشی از این سناریوست اما جماعت گولن در این توطئه بین‌المللی تنها در قد و قواره کارگزاری که به ایجاد هرج و مرج در منطقه خدمت می‌کند، باقی خواهد ماند.

پازل القاعده – ترکیه، توطئه بین‌المللی

اران تاچ درباره کمک دولت ترکیه به القاعده در سوریه، با اشاره به آغاز حرکتی برای برهم زدن سیاست آنکارا در قبال دمشق اظهار داشت: از سوی ترکیه هیچ کمکی به القاعده نمی‌شود. چنین چیزی اصلاً نمی‌تواند مطرح باشد، اما مخصوصاً تلاش می‌شود عکس این امر نشان داده شود. در سوریه تعداد زیادی جاسوس انگلیس و آمریکایی فعالیت می‌کنند همه می‌دانند که هر فردی با چه فرد دیگری ارتباط دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس تلاش می‌شود تا با قرار دادن ترکیه و القاعده در کنار یکدیگر، سیاست ترکیه در قبال سوریه برهم زده شود و جماعت گولن هم می‌خواهد برای برهم زدن این سیاست ترکیه به جمع عاملین این حرکت بپیوندد. در واقع توطئه‌ای بین‌المللی برای همدست جلوه دادن دولت ترکیه با القاعده در جریان است.

جماعت نور، کارگزار در خدمت ایجاد هرج و مرج

این نویسنده ترک با تاکید بر اینکه تلاش زیادی صورت می‌گیرد تا ترکیه را طرفدار القاعده نشان دهند، در ادامه افزود: این کار خیلی فراتر از قدرت جماعت گولن است و اینها حساب شده وارد عمل شده‌اند.

وی افزود: درست هنگامی که اردوغان به خارج از کشور سفر می‌کرد، مسئله کامیون (حامل سلاح) مطرح شد. دلیل استفاده رسانه‌های طرفدار جماعت گولن از چنین ادبیاتی نیز روشن است، آنها می‌خواهند ارتباط ترکیه با القاعده را به دادگاه لاهه کشانده و محاکمه کنند، هدف آنها همین است.

این نویسنده ترک اظهار داشت: این تلاش در ماجرای کامیون به وضوح مشاهده شد، قصد دارند ترکیه را آنطور که می‌خواهند نشان داده و سیاست این کشور در قبال سوریه را هدف قرار دهند.

جماعت گولن مخالف سیاست ترکیه در قبال سوریه

اران تاچ افزود: همه می‌دانیم که جماعت گولن مخالف سیاست ترکیه در قبال سوریه است و در هر زمینه علیه دولت آنکارا عمل می‌کند و در هر تحولی مواضعی شبیه دولت سوریه در قبال ترکیه اتخاذ می‌کند.

القاعده، پروژه تقسیم مجدد خاورمیانه

اران تاچ با اشاره به اینکه القاعده در واقع پروژه تقسیم دوباره خاورمیانه است، ادامه داد: در سوریه در حال حاضر بازی‌های بزرگی دنبال می‌شود.

به گفته وی عربستان و همچنین اردن کمک نظامی بزرگی به القاعده می‌کنند و در واقع القاعده پروژه تقسیم مجدد خاورمیانه است.

آغاز درگیری گولن و اردوغان با ماجرای کشتی ماوی مرمره

اران تاچ درباره درگیری گولن و اردوغان نیز خاطرنشان کرد: وقتی اسرائیل در سال 2010 به کشتی ماوی مرمره حمله کرد، فتح اله گولن علیه نخست وزیر اردوغان موضع گرفت. بعد از رفراندوم 12 سپتامبر 2010 هم جماعت گولن شروع به سهم خواهی بیشتر از دولت اردوغان کرد. بعدها در سال 2011 و به دنبال مذاکرات محرمانه سرویس اطلاعاتی ترکیه با پ.ک.ک، جماعت گولن که مخالف صلح با پ.ک.ک بود، این مذاکرات را افشا کرد و هاکان فیدان رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه را مورد هدف قرار داد. بعد هم بحث استراق سمع دفتر اردوغان و کاخ ریاست جمهوری مطرح شد که هدف سرنگونی اردوغان و ممانعت از ورود وی به کاخ چان کایا به عنوان رئیس جمهور بود.



[ شنبه 92/11/26 ] [ 9:52 عصر ] [ جلال ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه