سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نبرد القلمون در روزهای آخر/ارتش در سریعترین زمان اهدافش را محقق

یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با فارس:
نبرد القلمون در روزهای آخر/ارتش در سریع‌ترین زمان اهدافش را محقق کرد
خبرگزاری فارس: نبرد القلمون در روزهای آخر/ارتش در سریع‌ترین زمان اهدافش را محقق کرد

یک منبع نظامی سوری با اشاره به اینکه ارتش سوریه در نبرد اخیر خود در یبرود موفق شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن اهداف مورد نظر خود از این عملیات را محقق کند، تاکید کرد:‌ ارتش سوریه تنها چند روز با پایان نبرد القلمون بیشتر فاصله ندارد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، با وجود اینکه نبردها در منطقه «القلمون» به طور کلی و شهر «یبرود» در ریف دمشق به طور خاص همچنان ادامه دارد، اما ارتش سوریه موفق شد، اهداف مورد نظر خود از این عملیات نظامی را به کامل‌ترین شکل ممکن در کوتاه‌ترین زمان که بیش از 3 روز طول نکشید، به انجام برساند. 

اهداف ارتش سوریه در این عملیات در مرحله اول بازگرداندن کنترل و تسلط ارتش بر نقاط تمرکز گروه‌های تروریستی در 2 منطقه «الجراجیر» و «رأس العین» بود که برای آنها مناطق استراتژیکی به شمار می‌آمدند و در مرحله بعد حرکت به سمت بلندی‌های «السحل» بود که در عمل نیز ارتش سوریه موفق شد، پرچم این کشور را در این سه منطقه به اهتزاز در آورد.

اما هدف بزرگ‌تر این عملیات به گفته یک منبع نظامی سوری که با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق‌ گفت‌وگو می‌کرد، جدا کردن شهر «یبرود» از مناطق اطراف آن و قرار دادن خط امداد و کمک رسانی گروه‌های تروریستی در منطقه «عرسال» لبنان تحت آتش ارتش سوریه بود که این عملیات همزمان با حمله نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه از سوی نیروی هوایی نیز پوشش داده شد تا مانع ورود کمک‌های نظامی و انسانی به یبرود شود و گروه‌های مسلح مستقر در این شهر بیش از پیش در محاصره قرار بگیرند، به ویژه آنکه بخش اعظم گروه‌های مسلح مستقر در این منطقه با آغاز عملیات ارتش سوریه به مناطق همجوار به ویژه «عسال الورد» و «رنکوس» فرار کرده بودند.

اما در اطراف شهر یبرود، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، پیشروی‌های چشمگیری را در بلندی‌های رأس العین محقق کنند تا از آنجا دسترسی به «مزارع ریما» آسان‌تر باشد که به مثابه محکم‌تر کردن حلقه محاصره گروه‌های مسلح مستقر در این منطقه بود.

این منبع نظامی سوری در پایان تاکید کرد که ارتش سوریه به اواخر عملیات‌های خود در منطقه «فلیطه» رسیده و هم اکنون پیشروی چشمگیری در این منطقه داشته و موفق شده بر مناطق «رأس مارمارون» و «رأس العقبه» تسلط پیدا کند و این بدین معناست که نبرد القلمون به پایان خود نزدیک شده و تنها چند روز به پایان آن باقی نمانده است.



[ شنبه 92/11/26 ] [ 9:53 عصر ] [ جلال ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه