سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تهدیدات آمریکا مانور تبلیغاتی است/واشنگتن تنها به راهحل سیاسی در

 

نویسنده سوری در گفت‌وگو با فارس:
تهدیدات آمریکا مانور تبلیغاتی است/واشنگتن تنها به راه‌حل سیاسی در سوریه می‌اندیشد
خبرگزاری فارس: تهدیدات آمریکا مانور تبلیغاتی است/واشنگتن تنها به راه‌حل سیاسی در سوریه می‌اندیشد

نویسنده و تحلیلگر سوری با اشاره به اینکه واشنگتن در خصوص بحران سوریه تنها به راه حل سیاسی و دیپلماتیک می‌اندیشد، تهدیدات این کشور را مانور تبلیغاتی با هدف ایجاد رعب و وحشت در مردم سوریه دانست.

 

«نضال نعیسه» نویسنده و تحلیلگر سوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق گفت: از آغاز کنفرانس ژنو 2 شاهد تلاش‌هایی از سوی آمریکا و عربستان برای ناکام ساختن این کنفرانس بودیم که همگی با شکست مواجه شد، چون نمایندگان سوریه موفق شدند، واقعیت آنچه در سوریه جریان دارد، را به گوش جامعه بین‌المللی برسانند.

نعیسه در ادامه افزود: آمریکا از ابتدای بحران سوریه تلاش داشت به تبیین یک جانبه و یک سویه حوادث جاری در سوریه بپردازد و ناکامی این تلاش‌ها واشنگتن را واداشت تا از اقدام نظامی روی به اقدام دیپلماتیک بیاورد و این جوهره دیپلماسی دمشق بود.

نعیسه، در خصوص عدم حضور معارضان داخلی در کنفرانس ژنو 2 با توجه به حوادث جاری در سوریه گفت: معارضان داخلی سوری همواره در عرصه حضور داشته‌اند و بخشی از دلیل عدم حضور آنها در ژنو را باید متحمل دولت سوریه کرد که موافقت کرد، با معارضانی به گفت‌وگو بنشیند که اگر چه خود را نماینده معارضان نامیده بودند، اما بسیاری از جریان‌ها و گروه‌های معارض از جمله گروه‌های معارض داخی را نادیده گرفته بودند، در حالی که درست نبود، شخصیت‌ها و جریان‌ها و اندیشمندان سکولار معارض سوری نادیده گرفته شوند.

به اعتقاد این نویسنده و تحلیلگر سوری عامل دیگری که موجب شد تا معارضان سوری در ژنو 2 حضور پیدا نکنند، خود آنها بودند، چون آنها نتوانستند، خود را با حوادث جاری در سوریه همراه کنند، به همین دلیل قرار گرفتن سه عامل دولت سوریه، خود معارضان و بازیگران منطقه‌ای و غربی موجب شد تا معارضان داخلی نتوانند در ژنو 2 حضور داشته باشند.

وی درباره تهدیدات آمریکا و فرانسه مبنی بر اقدام نظامی علیه سوریه گفت: آنچه امروز از آن سخن گفته می‌شود، تلاش برای ایجاد رعب و وحشت در مردم سوریه است، اما حقایق درز یافته به بیرون بر شکست طرح غربی‌-‌سعودی در سوریه حکایت دارد.

وی ادامه داد: واشنگتن امروز به خوبی می‌داند که سوریه در برابر هرگونه اقدام نظامی از خود دفاع خواهد کرد، چون چیزی برای از دست دادن ندارد، اما آمریکا مجبور است که در این خصوص به جنگ روانی روی بیاورد، چون می‌داند، نظامیانش توان ورود به چنین جنگی را ندارند، به همین دلیل ورود به چنین جنگی بدون تردید موجب تغییر موازنه قوا آن هم به زیان آمریکا خواهد شد.

وی ادامه داد: اما نظام سوریه و رئیس جمهوری این کشور همانگونه که از ابتدا تاکید کرده‌اند، در مبارزه خود با رژیم صهیونیستی بسیار جدی است و داده‌های موجود تأکید می‌کند که آمریکا جز به راه حل مسالمت آمیز و سیاسی به راه حل دیگری فکر نمی‌کند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921130000962#sthash.s94fG4Fs.dpuf

 



[ پنج شنبه 92/12/1 ] [ 10:5 عصر ] [ جلال ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه