سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وزیر دفاع آمریکا: بیش از 100 آمریکایی به داعش پیوستهاند

وزیر دفاع آمریکا: بیش از 100 آمریکایی به داعش پیوسته‌اند

وزیر دفاع آمریکا ضمن اعلام خبر پیوستن بیش از 100 تبعه آمریکایی به گروه تروریستی داعش،‌ این آمار را بیانگر جدیت خطر داعش برای امنیت آمریکا خواند.

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آمریکا: بیش از 100 آمریکایی به داعش پیوسته‌اند

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «سی.ان.ان»، «چاک هگل» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که بیش از 100 تبعه آمریکا به داعش پیوسته و در عملیات‌های آنها شرکت می‌کنند.

این نخستین بار است که مقامات آمریکایی آمار مشخصی از تعداد اتباع آمریکایی داعش بیان می‌کنند.

به گفته هگل حضور این افراد در میان گروه تروریستی داعش نشان می‌دهد که این گروه تا چه میزان می‌تواند تهدیدی علیه آمریکا محسوب گردد.

مقامات اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده‌اند که احتمال دارد  حدود 300 آمریکایی به داعش پیوسته باشند. علاوه بر این، صدها نفر دیگر نیز از سایر کشورهای غربی و بخش‌های اروپا به این گروه تروریستی پیوسته‌اند.

هگل سخنان خود را پس از تایید صحت ویدئوی انتشار یافته از قتل دومین سرباز آمریکایی به دست داعش مطرح کرد. وی جنایات داعش را نشان دهنده وحشی‌گری و خشونت بی‌اندازه‌ این گروه دانست.

با پیشروی گروه تکفیری داعش در عراق و یورش به اقلیم کردستان، آمریکا تصمیم گرفت برای دفاع از مردم عراق و دیپلمات‌های خود به مواضع داعش در شمال عراق حمله کند. از طرف دیگر اعضای داعش طی اقدامی تلافی جویانه دو تن از خبرنگران آمریکایی را به قتل رسانده و ویدئوی مربوط به آن را در فضای مجازی منتشر کردند. انتشار این دو ویدئو بحث مبارزه با داعش را به طور جدی‌تر مطرح کرد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930502000354#sthash.uD8j4Nal.dpuf



[ جمعه 93/6/14 ] [ 1:33 عصر ] [ جلال ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه