سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج

پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره‌ عظیم حج
ایستادگی برسراصول‌اسلامی شرط لازم برای پیروزی‌نهایی است/فتنه‌انگیزی دشمنان اسلام برای خروج از بن‌بست

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب در پیامی به کنگره‌ عظیم حج تأکید فرمودند: ایستادگى بر سر اصول اساسى، شرط لازم براى پیروزى نهاییِ قیام‌هاى مردمى در کشورهای اسلامی است.

خبرگزاری فارس: ایستادگی برسراصول‌اسلامی شرط لازم برای پیروزی‌نهایی است/فتنه‌انگیزی دشمنان اسلام برای خروج از بن‌بست

 

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب به مناسبت کنگره عظیم حج پیامی صادر فرمودند.

متن این پیام که روز چهارهم آبان ماه مصادف با روز برائت از مشرکین در صحرای عرفات توسط حجت‌الاسلام قاضی عسکر رئیس بعثه رهبر انقلاب قرائت شد، به این شرح است:

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للّه ربّ العالمین و صلوات اللّه و سلامه على الرّسول الأعظم الأمین و على آله المطهّرین المنتجبین و صحبة المیامین.

موسم حج، سرشار از رحمت و برکت، فرا رسید و بار دیگر سعادتمندانى را که شرف حضور در این میعاد نورانى یافته‌اند، در معرض فیض الهى قرار داد. اینجا، زمان و مکان، یکایک شما حج‌گزاران را به ارتقاء معنوى و مادى فرا میخواند. اینجا، مرد و زن مسلمان، با دل و زبان، دعوت خداى بزرگ به صلاح و رستگارى را لبیک میگویند. اینجا، همه فرصت مى‌یابند که برادرى و یکرنگى و پرهیزگارى را تمرین کنند. اینجا، اردوگاه تربیت و تعلیم است؛ نمایشگاه وحدت و عظمت و تنوع امت اسلامى است؛ آوردگاه مبارزه با شیطان و طاغوت است. اینجا را خداى حکیم و قدیر، جایگاهى قرار داده است که مؤمنان، منافع خویش را در آن مشاهده خواهند کرد. آنگاه که ما چشم خرد و عبرت را بگشائیم، این وعده‌ى آسمانى، همه‌ى گستره‌ى زندگى فردى و اجتماعى ما را فرا میگیرد. ویژگى شعائر حج، در آمیختگى دنیا و آخرت و آمیختگى فرد و اجتماع است. کعبه‌ى بى‌پیرایه و پرشکوه؛ طواف جسمها و دلها بر گرد یک محورِ استوار و ابدى؛ سعى و تلاش مداوم و منظم میان یک مبدأ و منتها؛ کوچ همگانى به عرصه‌هاى رستاخیزىِ عرفات و مشعر، و حال و حضورى که دلها را در این محشر عظیم، صفا و طراوت میبخشد؛ هجوم همگانى براى مقابله با نماد شیطان؛ و آنگاه همگامى همه، از همه جا و همه رنگ و همه گون، در همه‌ى این مراسم پررمزوراز و لبریز از معنى و نشانه‌هاى هدایت... ویژگیهاى انحصارى این فریضه‌ى پرمعنى و پرمضمون است.

چنین مراسمى است که هم دلها را با یاد خدا پیوند میزند و خلوت دل آدمى را به نور تقوا و ایمان روشن میسازد، و هم فرد را از حصار خودى بیرون آورده و در جمع متنوّع امت اسلامى حل میکند؛ هم لباس پرهیزگارى را که حافظ جان او از پیکانهاى زهرآلود گناه است، بر او میپوشاند، هم روحیه‌ى تهاجم به شیطانها و طاغوتها را در او برمى‌انگیزد. در اینجاست که حج‌گزار، هم نمونه‌اى از دامنه‌ى گسترده‌ى امت اسلامى را به چشم مى‌بیند و به ظرفیت و توانائى آن پى‌میبرد، و هم به آینده امید مى‌بندد، و هم براى نقش‌آفرینى در آن احساس آمادگى میکند، و هم نیز اگر توفیق و کمک الهى را دریابد، بیعتى دوباره با پیامبر عظیم‌الشأن و میثاقى مستحکم با اسلام عزیز میبندد و براى اصلاح خود و اصلاح امت و اعلاء کلمه‌ى اسلام، عزمى راسخ در خود مى‌آفریند.

این هر دو - یعنى اصلاح خود و اصلاح امت - دو فریضه‌ى تعطیل‌ناپذیر است. راهکارهاى آن، با ژرفنگرى در وظائف دینى و بهره‌گیرى از خردورزى و بصیرت، براى‌اهل تدبر و تأمّل، دشوار نیست.

اصلاح خویش، از مبارزه با هوسهاى  شیطانى و کوشش براى پرهیز از گناه آغاز میشود؛ و اصلاح امت، از شناخت دشمن و نقشه‌هاى او، و مجاهدت براى بى‌اثر کردن ضربه‌ها و خدعه‌ها و دشمنى‌هاى او، و آنگاه از پیوند دلها و دستها و زبانهاى آحاد مسلمان و ملتهاى اسلامى، سامان میگیرد.

در این مقطع زمان، یکى از مهمترین مسائل جهان اسلام که به سرنوشت امت اسلامى پیوند خورده است، حوادث انقلابى در شمال آفریقا و در منطقه است، که تا کنون به اسقاط چند رژیم فاسد و مطیع آمریکا و همدست صهیونیسم انجامیده و رژیمهاى دیگرى از این قبیل را به لرزه درآورده است. اگر مسلمانان این فرصت عظیم را از دست بدهند و از آن در راه اصلاح امت اسلامى بهره نگیرند، خسران بزرگى کرده‌اند. اکنون همه‌ى تلاش استکبار متجاوز و مداخله‌گر، براى منحرف کردن این حرکتهاى عظیم اسلامى به کار افتاده است.

در این قیامهاى بزرگ، مرد و زن مسلمان، بر ضدّ استبداد حاکمان و سیطره‌ى آمریکا که به تحقیر و تذلیل ملتها و همپیمانى با رژیم جنایتمدار صهیونیستى انجامیده بود، به‌پاخاستند؛ عامل نجاتبخش خود در این مبارزه‌ى مرگ و زندگى را اسلام و تعالیم و شعارهاى نجاتبخش آن دانستند و این را به صداى رسا اعلام کردند؛ دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب را سرلوحه‌ى خواسته‌هاى خود قرار دادند؛ دست‌دوستى به‌سوى ملتهاى مسلمان گشوده و خواستار اتحاد امت اسلامى شدند.

اینها پایه‌هاى اساسیِ قیامهاى مردمی در کشورهائی است که در دو سال اخیر پرچم آزادى و اصلاح برافراشته و با جسم و جان خود در میدانهاى انقلاب حضور یافتند؛ و همینها است که میتواند پایه‌هاى اساسى اصلاح امت بزرگ اسلامى را استوار سازد. ایستادگى بر سر این اصول اساسى، شرط لازم براى پیروزى نهائیِ قیامهاى مردمى در این کشورها است.

دشمن در پى آن است که همین پایه‌هاى اصلى را متزلزل کند. ایادى فاسد آمریکا و ناتو و صهیونیسم با استفاده از برخى غفلتها و سطحى‌نگرى‌ها میکوشند حرکت سیل‌آساى جوانان مسلمان را منحرف ساخته و آنان را به نام اسلام به جان یکدیگر بیندازند و جهاد ضداستعمارى و ضدصهیونیستى را به تروریسم کور در کوچه و خیابانهاى جهان اسلام تبدیل کنند، تا خون مسلمانان به دست یکدیگر بر زمین بریزد و دشمنان اسلام از بن‌بست نجات یابند و اسلام و مجاهدانش بدنام و زشت‌چهره جلوه کنند.

آنان پس از نومیدى از حذف اسلام و شعارهاى اسلامى، اکنون به فتنه‌انگیزى میان فرقه‌هاى اسلامى روآورده و با توطئه‌ى شیعه‌هراسى و سنى‌هراسى، بر سر اتحاد امت اسلامى مانع‌تراشى میکنند.

آنان با کمک عوامل خود در منطقه، در سوریه بحران مى‌آفرینند تا ذهن ملتها را از مسائل مهم کشورهاى خود و خطراتى که در کمین آنها است، منصرف ساخته و به ماجراى خونینى که خود تعمداً به‌وجود آورده‌اند، معطوف کنند. جنگ داخلى در سوریه و کشتار جوانان مسلمان به دست یکدیگر، جنایتى است که به‌وسیله‌ى آمریکا و صهیونیسم و دولتهاى مطیع آنان آغاز شده و در آتش آن دمیده میشود. چه کسى میتواند باور کند که دولتهاى حامى دیکتاتوریهاى سیاه در مصر و تونس و لیبى، اکنون حامى دموکراسى‌خواهى ملت سوریه شده‌اند؟ ماجراى سوریه، ماجراى انتقامگیرى از حکومتى است که سه دهه به‌تنهائى در برابر صهیونیستهاى غاصب ایستاده و از گروههاى مقاومت در فلسطین و لبنان دفاع کرده است.

ما طرفدار ملت سوریه و مخالف هرگونه تحریک و دخالت خارجى در آن کشوریم. هرگونه اصلاح در آن کشور باید به‌وسیله‌ى خود ملت و با روشهاى کاملاً ملّى‌صورت گیرد. اینکه سلطه‌طلبان بین‌المللى  به کمک دولتهاى منطقه‌اىِ گوش‌به‌فرمان، در کشورى به بهانه‌اى بحران بیافرینند و آنگاه به دستاویز وجود بحران، خود را به ارتکاب هر جنایتى در آن کشور مُجاز شمارند، خطرى جدى است که اگر دولتهاى منطقه بدان نپردازند، باید منتظر فرارسیدن نوبت خود از این خدعه‌ى استکبارى باشند.

برادران و خواهران! موسم حج، فرصت تأمل و تعمّق در قضایاى مهم جهان اسلام است. سرنوشت انقلابهاى منطقه و تلاشهائى که از سوى قدرتهاى زخم‌خورده از این انقلابها براى انحراف آنها به کار میرود، در شمار این قضایا است. نقشه‌هاى خائنانه براى اختلاف‌افکنى میان مسلمانان و ایجاد سوءظن میان کشورهاى به‌پاخاسته با جمهورى اسلامى ایران، مسئله‌ى فلسطین و کوشش براى منزوى کردن مبارزان و خاموش کردن جهاد فلسطینى، تبلیغات اسلام‌ستیزانه‌ى دولتهاى غربى و حمایت آنان از اهانت‌کنندگان به مقام قدسى پیامبر اعظم (صلّى اللّه علیه و ءاله)، زمینه‌سازى براى جنگهاى داخلى و تجزیه‌ى برخى از کشورهاى مسلمان، ترساندن دولتها و ملتهاى انقلابى‌از معارضه با سلطه‌خواهان غربى و ترویج این توهّم که آینده‌ى آنان در گرو تسلیم در برابر آن متجاوزان است... و مسائل مهم و حیاتى دیگرى از این قبیل، در شمار قضایاى مهمى است که در فرصت حج، و در سایه‌ى همدلى و همگرائى شما حج‌گزاران، باید مورد تأمل و تعمق قرار گیرد.

بى شک هدایت و دستگیرى الهى، راههاى امن و سلامت را به مؤمنان تلاشگر نشان خواهد داد: «و الّذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا...».

والسّلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته‌

سیّد على خامنه‌اى‌

30 مهر 1391

مصادف باپنجم ذى‌الحجه 1433

 



[ پنج شنبه 91/8/4 ] [ 9:21 عصر ] [ جلال ]

نظر

رهبر معظم انقلاب جان باختن جمعی از دانش آموزان دختر در سانحه واژ

با صدور پیامی؛
رهبر معظم انقلاب جان باختن جمعی از دانش آموزان دختر در سانحه واژگونی اتوبوس را تسلیت گفتند (1391/07/30 - 13:31)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی جان باختن جمعی از دانش آموزان دختر شهرستان بروجن را که در پی سانحه واژگونی اتوبوس رخ داد، تسلیت گفتند.
متن پیام به  شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
حادثه اندوه باری که به کشته شدن گروهی(بیست و چند نفر) و مجروح شدن جمعی دیگر از نونهالان و دانش آموزان عزیز میهن اسلامی منجر شد، موجب تالم و تاثر شدید اینجانب گردید.
مصیبتی که جز روح و بشارت الهی چیزی توان کاستن از سنگینی آنرا ندارد و صبر بر آن موجب بارش رحمت بر قلبهای داغدیده پدران و مادران و بستگانی است که در این عزا به سوگ نشسته اند.
اینجانب با قلبی محزون، صمیمانه ترین تسلیت های خود را به همه بازماندگان خصوصا اولیاء و مربیان و همکلاسی های داغدیده آنان تقدیم می دارم و از خداوند رحیم می خواهم که بهترین جزای صابران و سکینه و رحمت خود را بر آنان نازل فرماید و آن عزیزان سفر کرده به ملکوت را با شهدا محشور فرماید و همه مجروحان را شفای کامل و عافیت و سلامت عنایت فرماید.
سیدعلی خامنه ای
30 مهر 1391



[ دوشنبه 91/8/1 ] [ 8:8 عصر ] [ جلال ]

نظر

اطلاعیه دفتر رهبر معظم انقلاب در تقدیر از مردم شریف استان خراسان

اطلاعیه دفتر رهبر معظم انقلاب در تقدیر از مردم شریف استان خراسان شمالی (1391/07/27 - 11:52)
با پایان یافتن سفر 8 روزه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی، دفتر معظمٌ له در سپاس از مردم مومن و خونگرم این استان اطلاعیه ای صادر کرد.
متن اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
"دیار اترک"، "سرزمین گنجینه معرفت‌ها" و خطه شهید پرور مرزبانان غیور، یکپارچه بپا خاست و باب الرضا(ع) در استقبال از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آغوش گشود و اتحاد و یکپارچگی اقوام مختلف استان از ترک و فارس و کُرد گرفته تا ترکمن و تات، صحنه‌های ماندگار و بیاد ماندنی از دلدادگی و انس ملت و رهبری را خلق کرد.
این حضور عظیم، و ابراز احساسات پرشور و عواطف صمیمانه مردم خراسان شمالی به نمایندگی از ملت ایران، از سویی انسجام و اتحاد ملی و روحیه امید، نشاط و سرزندگی را تقویت کرد و به رخ جهانیان کشید و از سوی دیگر، توهم و خیال واهی دشمنان کینه‌توزی را که برای بر هم زدن ثبات سیاسی و اخلال در روند کلی پیشرفت کشور، به نا امید کردن مردم و القای یأس، خستگی و اختلاف در اثر فشارها و تهدیدها دل بسته اند، باز هم نقش بر آب کرد.
در این سفر پربرکت بار دیگر مشخص شد که هدف متعالی پیشرفت همه جانبه کشور در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر معنویت و بندگی خداوند، عزم و اراده راسخ، دانشوری و ایستادگی می‌گذرد و ایمان و اعتقاد به هدف، تکیه بر توانایی‌ها و نیروی سازنده درونی و پرهیز از تقلید گرایی رمز طلایی عبور از پیچ تاریخی کنونی است.
بیانات حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی در دیدارهای مختلف این سفر سر فصل‌های مهمی برای اندیشه ورزی و عمل مسئولان، نخبگان، روشنفکران و آحاد مردم در حرکت به سمت قله‌های پیشرفت کشور و همچنین حل مشکلات استان خراسان شمالی مشخص کرد که امید است با پیگیری‌های دولت محترم و تحقق مصوبات و تصمیمات این سفر، گامی بلند و اساسی در پیشرفت استان و رسیدن به جایگاه شایسته مردم مومن و دلاور این منطقه برداشته شود.
دفتر مقام معظم رهبری با سپاس بی‌پایان از درگاه خداوند متعال، تشکر صمیمانه و عمیق ایشان را از اقشار مختلف مردم خونگرم و مهربان استان خراسان شمالی، ائمه جمعه، علما و روحانیت بصیر شیعه و سنی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، اساتید دانشگاه، نخبگان، فرهنگیان، جوانان پرشور، دانشجویان و دانش آموزان، نیروهای مقتدر و جان بر کف منطقه اعم از سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی، نماینده محترم مجلس خبرگان، استاندار و سایر مسئولان پر تلاش محلی اعلام می‌دارد.

دفتر مقام معظم رهبری
27 مهر ماه 1391



[ دوشنبه 91/8/1 ] [ 8:7 عصر ] [ جلال ]

نظر

سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی پایان یافت(1391/07/26

در پایان هشتمین روز و با زیارت حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)؛

سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی پایان یافت(1391/07/26 - 17:35)
سفر هشت روزه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی و دیدار با قشرهای مختلف مردم مؤمن و خونگرم این استان، بعد از ظهر امروز(چهارشنبه) با زیارت حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد مقدس، پایان یافت.



[ دوشنبه 91/8/1 ] [ 8:7 عصر ] [ جلال ]

نظر

حضور رهبر انقلاب در گلزار شهدای بجنورد و زیارت امامزاده سید عباس

حضور رهبر انقلاب در گلزار شهدای بجنورد و زیارت امامزاده سید عباس ابن موسی(ع) (1391/07/25 - 21:21)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (سه شنبه) در گلزار شهدای بجنورد حضور یافتند.
رهبر انقلاب اسلامی ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند و برای آنان علو درجات مسئلت کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای بر سر یادمان سردار شهید رجبعلی محمدزاده (از شهدای وحدت) نیز حضور یافتند و به قرائت فاتحه پرداختند.
ایشان همچنین مقبره امامزاده "سید عباس " بجنورد را زیارت کردند.



[ دوشنبه 91/8/1 ] [ 8:6 عصر ] [ جلال ]

نظر

رهبر معظم انقلاب در جلسه هیئت دولت ویژه استان خراسان شمالی:

رهبر معظم انقلاب در جلسه هیئت دولت ویژه استان خراسان شمالی:
کشاورزی، گردشگری و رسیدگی به کارخانه ها و صنایع را در اولویت مسائل استان قرار دهید (1391/07/26 - 12:38)
در هشتمین و آخرین روز از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی، اعضای هیأت وزیران پس از تشکیل جلسه ای ویژه در بجنورد، ظهر امروز (چهارشنبه) به حضور حضرت آیت الله خامنه ای رسیدند و گزارشی از مصوبات خود برای حل مشکلات مردم استان و شتاب بخشی به روند پیشرفت خراسان شمالی ارائه کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، خدمت به ملت قدرشناس ایران از جمله مردم مؤمن، خونگرم، انقلابی، باصفا و خوشفکر استان خراسان شمالی را توفیقی الهی دانستند و تأکید کردند: خدمتگزاری به این مردم شایسته و بزرگوار، باید تا سر حد امکان، با کیفیت تر و پرحجم تر شود.
ایشان مصوبات دولت را برای بهبود وضع خراسان شمالی، «خوب و جامع» دانستند و افزودند: همه این مصوبات باید با پیگیری مستمر و جدی استاندار و اهتمام ویژه مسئولان ملی تحقق یابد و مردم آثار آنها را در زندگی خود احساس کنند.
رهبر انقلاب، استمرار سیاستها و ثبات مدیریتهای استان را برای تحقق مصوبات هیأت دولت بمنظور بهبود اوضاع خراسان شمالی ضروری خواندند و افزودند: این مصوبات خوب را با توجه به عواملی نظیر امکانات، منابع، نیروی انسانی، زود بازده بودن و گستردگی تأثیر آنها بر زندگی مردم، اولویت بندی کنید.
ایشان به استناد گزارشهای مستند و کارشناسی شده سه سرفصل را در اولویت مسائل استان برشمردند: کشاورزی، گردشگری و رسیدگی به کارخانه ها و صنایع استان.
حضرت آیت الله خامنه ای سکونت نیمی از مردم خراسان شمالی در روستاها، زمین مستعد، محصولات متنوع و ممتاز و آب و هوای مساعد را از جمله دلایل اولویت کشاورزی در این استان دانستند و خاطرنشان کردند: رونق کشاورزی منطقه، اشتغال زایی گسترده، افزایش درآمد مردم و دستگاههای استان و حل مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری را به همراه خواهد آورد.
رهبر انقلاب در همین زمینه، صنعتی شدن و مدرن سازی، یکپارچگی زمینهای کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه را از جمله عوامل پر رونق شدن کشاورزی استان برشمردند.
ایشان همچنین با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی بطور طبیعی بر سر راه میلیونها زائر امام هشتم قرار دارد افزودند: با توجه به این مزیت و با تکیه بر جاذبه های گردشگری استان، گردشگری می تواند در اولویت بعدی مسائل استان قرار گیرد.
حضرت آیت الله خامنه ای به مسئولان توصیه کردند: با اولویت دادن به گردشگری منطقه و برنامه ریزی برای بازدید حداقل بخشی از زوار امام هشتم از جاذبه های مهم گردشگری استان، به بهبود اوضاع عمومی خراسان شمالی همت گمارید.
رهبر انقلاب رسیدگی کامل به مسائل کارخانه های مهم استان از جمله کارخانه فولاد، لوله سازی و طرح نیمه تمام نیروگاه سیکلی ترکیبی را اولویت سوم مسائل خراسان شمالی دانستند.
ایشان در همین زمینه از تلاش دولت برای به بهره برداری رساندن پروژه های نیمه تمام «موسوم به مهر ماندگار» قدردانی و خاطرنشان کردند در سال آخر خدمت دولت، امکانات و انرژی موجود، منطقاً باید صرف پروژه های نیمه تمام شود.
حضرت آیت الله خامنه ای با تشکر مجدد از محبت عمیق و بی پایان مردم استان افزودند: ابراز مهر و محبت مردم، اساساً ناشی از دلدادگی قلبی آنان به اسلام و انقلاب است البته انتظارات معقولی نیز وجود دارد که باید با «برنامه ریزی و همت و تلاش»، به آنها پاسخ شایسته داد.
در ابتدای این جلسه، آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور در گزارشی از وضع استان و مصوبات جلسه صبح امروز هیأت دولت گفت: در بخش های زیربنایی، فرهنگی و ورزشی، مناطق محروم و روستایی، تولیدی، اقتصادی، کشاورزی و تسهیلات بانکی تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.
معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: جلسه هیأت دولت، مصوبات مختلفی برای رشد و شکوفایی و حل مشکلات استان خراسان شمالی دربر داشت و در مجموع 3800 میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات برای تحقق این مصوبات تخصیص یافت.
به گفته آقای رحیمی هیأت دولت همچنین هزار میلیارد تومان برای اتمام طرحهای نیمه تمام استان اختصاص داده است.



[ دوشنبه 91/8/1 ] [ 8:6 عصر ] [ جلال ]

نظر

رهبر انقلاب در دیدار برگزیدگان اقشار مختلف مردم و مسئولان اداری

رهبر انقلاب در دیدار برگزیدگان اقشار مختلف مردم و مسئولان اداری خراسان شمالی:

خدمت بی‌منت به مردم؛ نعمتی الهی برای مسئولان/ زورگوهای غرب کوچک‌تر از آن هستند که ملت مبارز و بصیر ایران را به زانو در آورند (1391/07/25 - 12:00)
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(سه شنبه) در دیدار "برگزیدگان قشرها و صنوف مختلف"، و مسئولان اداری استان خراسان شمالی، خدمت بی منت به آحاد مردم را نعمتی الهی برای مسئولان کشور خواندند و با اشاره به خدعه تبلیغاتی ـ سیاسی رسانه های غربی درباره علت فشارها بر ایران تأکید کردند: بر خلاف دروغهای مکرر غربی ها، ما میز مذاکره درباره مسائل گوناگون از جمله هسته ای را ترک نکرده بودیم که به آن بازگردیم، آنها در واقع تسلیم شدن ملت ایران را دنبال می کنند اما، کوچکتر از این حرفها هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای، خدمتگزاری به مردم را، افتخاری حقیقی دانستند و افزودند: بزرگان اهل معرفت، ضمن تأکید فراوان به ذکر و عبادات و توکل، گاه خدمت به مردم را به عبادات دیگر ترجیح می دادند.
ایشان همه خدمتگزاران به مردم را اعم از مسئولان و مدیران کشور و کسانی که در شکلهای غیر رسمی به اقتصاد و فرهنگ و دین مردم خدمت میکنند، به شکر این لطف الهی توصیه کردند و افزودند: در خدمتگزاری، به همه مردم نگاه یکسان داشته باشید و تفاوتی میان هیچکس قائل نشوید.
رهبر انقلاب همت بلند و مضاعف در خدمتگزاری را موجب برکات بیشتر برشمردند و افزودند: همت مضاعف نیازمند کار مضاعف است ضمن اینکه کار مضاعف در پرکاری خلاصه نمی شود بلکه به معنای "کار کیفی، دقیق، برنامه ریزی شده، کارشناسی شده، مستمر، پیگیر و همراه با مشورت" است.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به نیاز جدی کشور به کار و تلاش خاطر نشان کردند: دشمن هرگاه، ضعفی را در کشور احساس کند روحیه می گیرد و آماده هجوم و فشار می شود و هر وقت کار و حرکت موثر و بزرگی را ببیند با ناامیدی درصدد تحت شعاع قرار دادن آن بر می آید بنابراین، همه بویژه مدیران و مسئولان کشور با کار و تلاش بی وقفه، روحیه امید و نشاط را در جامعه تقویت کنند. 
ایشان در همین زمینه بار دیگر این واقعیت را خاطر نشان کردند که: هر حرکتی که نشان دهنده یأس و خستگی و اختلاف باشد بدون تردید به ضرر "مصالح کشور و پیشرفت و عزت ملی" است.
رهبر انقلاب، رشد و پیشرفت دهها برابری ایران در سی و سه سال اخیر را که به رغم همه فشارها، تهدیدها و توطئه های دشمنان صورت گرفته نشان دهنده وجود یک نیروی "درونی، سازنده و حقیقی در کشور" دانستند و افزودند: این واقعیت مشهود و انکار ناپذیر، نشان می دهد که ما در مقابله با دشمنان، دستمان پر است و می توانیم بر آنها غلبه کنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیشرفت خوب در ادبیات مقابله با زورگویان جهانی افزودند: یکی از عرصه های پیکار با دشمنان، عرصه حرف زدن های بین المللی است که مسئولان ما امروز در پشت میز مذاکرات گوناگون و تریبون ها، حرف های پخته، جامع، جالب و درست میزنند.
ایشان با یادآوری تسلط صهیونیستها بر اغلب رسانه های غربی و اروپایی افزودند: این رسانه ها بگونه ای خبر سازی، جهت سازی و تلقین می کنند که حتی سیاستمداران غربی نیز تحت تأثیر القائات آنها قرار می گیرند که این نکته مهمی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تبلیغات رایج در رسانه های غربی ـ صهیونیستی افزودند: آنها در یک خدعه و تقلب تبلیغاتی، مدام می گویند علت فشارها به ایران وادار کردن جمهوری اسلامی به بازگشت به پای میز مذاکره است اما ما میز مذاکره درباره مسائل گوناگون از جمله هسته ای را چه زمانی ترک کرده بودیم که حالا برگردیم؟
ایشان افزودند: هدف واقعی کسانی که این فرمول تبلیغات سیاسی را دنبال می کنند، تسلیم شدن ملت ایران در پای میز مذاکرات است و ما به آنها می گوییم: شما کوچکتر از آن هستید که ملت مبارز، بصیر و آگاه ایران را در مقابل خواسته های خود به زانو در آورید.
رهبر انقلاب افزودند: مقامات اروپایی همچنان در فضای قرن نوزدهم و دوران زورگویی های استعماری بسر می برند اما بدانند که تسلیم نشدن ملت و مسئولان ایران در مقابل زورگویی ها، همچنان آنان را با مشکلات فراوان مواجه خواهد کرد.
رهبر انقلاب استحکام درونی را موجب قوت و استحکام ظاهری خواندند و افزودند: به علت همین استحکام، امروز سخن نوی جمهوری اسلامی، از جمله مردم سالاری و مقابله با زورگویی، بر حرکت ملتها تأثیرگذار شده و همین مسئله مستکبران را دستپاچه کرده است که این روند به فضل الهی ادامه خواهد داشت.  
ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنانشان، مسئولان استان خراسان شمالی را به برنامه ریزی و تلاش مستمر برای ارتقای وضع عمومی استان فراخواندند و افزودند: ظرفیت های خوب انسانی، طبیعی و اقلیمی خراسان شمالی، نشان می دهد این منطقه در صورت "برنامه ریزی، همت و کار بی وقفه مسئولان و همراهی مردم"، میتواند جزو ده استان برتر کشور قرار گیرد و زندگی شایسته ای را برای مردم با ایمان و صادق خراسان شمالی رقم بزند.
رهبر انقلاب، پیگیری مسئولان، تعیین مقطع زمانی مشخص برای تحقق برنامه ها و اولویت بندی را از ضروریات پیشرفت خراسان شمالی برشمردند و افزودند: با توجه به زمینه های مساعد موجود، کشاورزی مهم ترین اولویت این استان است.
حضرت آیت الله خامنه ای یکپارچه سازی زمین های کشاورزی را گامی موثر در پیشرفت استان خواندند و افزودند: "صنعتی و مدرن شدن" کشاورزی و باغداری، ایجاد صنایع تبدیلی و ساختار سازی برای توزیع و بازرگانی، شتاب توسعه استان را مضاعف خواهد کرد. 
توجه به صنعت، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت فراوان گردشگری استان بهره مندی از مزیت قرار گرفتن استان در مسیر میلیون ها زائر حرم امام هشتم علیه السلام، و تمرکز بر مسائل تحقیقاتی و پژوهشی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب برای پیشرفت و توسعه خراسان شمالی و حل مشکلات این منطقه به مسئولان توصیه کردند.
در ابتدای این دیدار آقایان:
دکتر عاشوری ـ رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و استاد نمونه کشوری
محمود اسدی ـ رئیس شورای اصناف بجنورد
گَلدی آخوند کمالی ـ از بزرگان و متنفذین اهل سنت استان خراسان شمالی 
دکتر جعفری ـ آزاده و نماینده مجلس شورای اسلامی 
دکتر حجت الله ربانی نسب ـ رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان خراسان شمالی و پژوهشگر برتر
و احمدی بیغش ـ استاندار خراسان شمالی 
بر این محورها و نکات تأکید کردند:
آمادگی همه جانبه مردم استان برای حضور در عرصه های پیشرفت اقتصادی ـ اجتماعی ـ فرهنگی و سیاسی 
انتقاد از تغییرات سریع مدیریتی در سطح استان
تخصیص بودجه های تصویب شده برای اشتغال و سرمایه گذاری برای حل مشکل بیکاری 
همراهی بازاریان، پیشه وران و اصناف با مردم در قبال بدخواهی های دشمنان 
تقویت زنجیره های تأمین و توزیع کالا، ترویج مصرف محصولات ایرانی و ضرورت توجه شهرداریها به گسترش فضاهای تجاری استان
حضور مشتاقانه اهل سنت در مراسم استقبال و دیگر دیدارهای رهبر انقلاب در سفر به استان 
تأکید بر برادری و اتحاد شیعه و سنی و مقابله با هرگونه اختلاف افکنی مذهبی و قومی
 توسعه متوازن و زیرساختی استان 
سرمایه گذاری ویژه در بخش کشاورزی بعنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی
توجه به مزیت های کشاورزی استان 
تدوین سند راهبردی توسعه استان 
پیگیری پروژه های مهر ماندگار، مسکن مهر و مصوبات سفرهای استانی دولت 
و تکمیل راهها و محورهای مواصلاتی و پروژه های آب رسانی، گاز رسانی و انتقال برق



[ دوشنبه 91/8/1 ] [ 8:5 عصر ] [ جلال ]

نظر

تأکید رهبر انقلاب در اجتماع پر شور خانوادههای شهدا و ایثارگران خ

تأکید رهبر انقلاب در اجتماع پر شور خانواده‌های شهدا و ایثارگران خراسان شمالی:

ضرورت تأمل در پدیده شگفت آور بیشماری رویش‌های انقلاب/ امروز نسل جوان در ایستادگی مقابل زیاده خواهی قدرت‌ها خط شکن است (1391/07/22 - 17:40)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار خانواده های شهیدان، جانبازان و ایثارگران استان خراسان شمالی، پدیده شگفت آور رویش های جدید و بیشمار انقلاب اسلامی در نسل جوان را نتیجه برکت خون شهیدان دانستند و تأکید کردند: با وجود برخی ریزش ها از میان قافله انقلاب، رویش های فراوان انگیزه های جدید و عزم های راسخ و آگاه، ملت ایران را اکنون به خط شکن شجاعت و ایستادگی در مقابل فزون خواهی سلطه گران تبدیل کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این که روی برگرداندن عده ای از انقلاب اسلامی به معنای از حرکت ایستادن قافله انقلاب نیست افزودند: برخی افراد به دلایل مختلف همچون احساس خستگی یا تردید در گذشته خود و یا فریفته شدن به لبخند دشمن، از مسیر انقلاب خارج شدند اما در مقابل، به برکت خون شهیدان، رویش های جدید و فراوانی در نسل جوان بوجود آمده که سراسر کشور را لبریز از روحیه ایستادگی، ثبات و عزت کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: اگر در دوره ای رزمندگان اسلام در منطقه عملیاتی خط شکنی می کردند، امروز نسل جوانی که امام، شهدا و دفاع مقدس را ندیده است، در ایستادگی در مقابل زیاده خواهی قدرت ها، خط شکن است.
ایشان صاحبان اندیشه را به تأمل در خصوص پدیده شگفت آور بیشماری رویش های انقلاب در مقابل ریزش های آن دعوت کردند و افزودند: آگاهی و عزم راسخ نسل جوان کنونی اگر بیشتر از جوانان دوران دفاع مقدس نباشد، کمتر نیست.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جامعه، امروز مملوّ از جوانهای شجاع، آگاه، آشنا به حقایق زمان و مسلط به مسائل گوناگون سیاسی است که رویش های جدید انقلاب هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به قضاوت های غلط برخی افراد در مورد نسل جوان و نگرانیهایی که آنان در برخی مواقع اظهار می دارند، افزودند: بر خلاف این قضاوت های نادرست، جوانان کشور، با ایمان و علاقمند به راه شهدا و انقلاب هستند.
ایشان در پایان با تجلیل از خانواده های شهیدان و ایثارگران و همچنین صبر و بردباری همسران جانبازان خاطر نشان کردند: همه ملت ایران باید سپاسگزار خانواده های شهدا باشند و فرزندان شهیدان نیز باید میراث گرانبهای پدران خود را با افتخار به نسل های بعد بسپارند.
در ابتدای این دیدار آقایان داراب بدخشان پدر شهید و شاعر برجسته استان، و حسین سقایی جانباز قطع نخاعی و خانم صدیقه بهاری فرزند سردار شهید خلیل الله بهاری به قرائت شعر، بیان دکلمه و ذکر خاطرات دفاع مقدس پرداختند.
همچنین آقای زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان خراسان شمالی به رهبر معظم انقلاب خیر مقدم گفت.



[ شنبه 91/7/22 ] [ 7:0 عصر ] [ جلال ]

نظر

صبح امروز رهبر معظم انقلاب در گلزار شهدای شهرستان اسفراین حضور ی

صبح امروز رهبر معظم انقلاب در گلزار شهدای شهرستان اسفراین حضور یافتند (1391/07/22 - 13:00)
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) ضمن حضور در گلزار شهدای اسفراین با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای این منطقه ادای احترام کردند.



[ شنبه 91/7/22 ] [ 6:59 عصر ] [ جلال ]

نظر

رهبر انقلاب در اجتماع عظیم و پر شور مردم اسفراین:

رهبر انقلاب در اجتماع عظیم و پر شور مردم اسفراین:

"عزت و اعتماد به نفس ملی" و "عدالت"؛ شاخص‌های ارزیابی پیشرفت کشور/ ملت ایران در عرصه نبرد بزرگ اراده‌ها قرار دارد (1391/07/22 - 11:38)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمین روز از سفر به استان خراسان شمالی امروز (شنبه) با حضور در شهرستان دارالقرآن، اسفراین، در جمع دهها هزار نفر از مردم این شهر که ساعت ها در ورزشگاه تختی در انتظار ایشان بودند، حضور یافتند.
رهبر انقلاب اسلامی در جمع مردم اسفراین ضمن اشاره به راههای حفظ و تقویت شور و نشاط و سرزندگی در کشور برای ادامه مسیر پیشرفت، به تبیین دو شاخص مهم پیشرفت یعنی "اعتماد به نفس ملی" و "عدالت" پرداختند و تأکید کردند: ملت ایران امروز با احساس قدرت و توانایی، در یک عرصه رویارویی بزرگ جنگ اراده ها با دشمنان پیشرفت کشور، قرار دارد و آنچه که در این نبرد اراده ها تعیین کننده خواهد بود، حفظ عزم و اراده مستحکم، بصیرت و روشن بینی، وحدت مردم و اتحاد کلمه  مسئولان، وظیفه شناسی آحاد مردم، و مغرور نشدن و غفلت نکردن از کید دشمن است.
حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص شور و نشاط و سرزندگی ملت بعنوان زمینه مهم پیشرفت، خاطر نشان کردند: این سرمایه بزرگ را باید حفظ کرد و نگذاشت عوامل گوناگون آنرا تضعیف کنند و یا از بین ببرند.
ایشان هدف اصلی امپراطوری خبری غرب را القای یأس و نا امیدی در میان مردم بویژه جوانان دانستند و افزودند: بدخواهان ملت ایران به خوبی میدانند که شور و نشاط و سرزندگی موجب حرکت و کار و تلاش میشود، بنابراین بدنبال خاموش کردن این شعله فروزان و زمینه سازی برای روحیه خمودگی و درنهایت ایجاد عقب ماندگی در کشور هستند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بزرگداشت سرداران و رزمندگان شهید دفاع مقدس که در سخت ترین عرصه ها وارد میدان شدند یکی از مواردی است که میتواند شور و نشاط نسل جوان کنونی را دو چندان کند.
حضرت آیت الله خامنه ای در مقوله "شور و نشاط و سرزندگی" جوانان، به موضوع مواد مخدر هم اشاره کردند و گفتند: باندهای مرموز بین المللی با توزیع مواد مخدر در کشور بدنبال تحمیل حالت تخدیر شدگی در جوانان هستند که در کنار مسئولیت دستگاههای مسئول، روحیه نشاط جوانان ، موثرترین و مستحکم ترین عامل برای مقابله با این خطر بزرگ است.
ایشان در ادامه، به موضوع پیشرفت و متوقف نشدن حرکت رو به جلو اشاره کردند و افزودند: پیشرفت حد و مرزی ندارد و باید آنقدر ادامه پیدا کند تا ملت ایران در جهات گوناگون الگو شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این که رسیدن به این هدف، ممکن و شدنی است، خاطر نشان کردند: دشمن همواره به دنبال تلقین روحیه نگاه تحقیر آمیز به خود و دنباله روی از غرب است، در حالیکه تاریخ ملت ایران نشان میدهد این ملت، در دوره هایی، در عرصه های مختلف پیشرو بوده است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: با همت جوانان، رسیدن مجدد به آن جایگاه، قطعا امکان پذیر است و همانگونه که قبلا خطاب به جوانان دانشگاهی و نخبه تأکید کردم، ایران باید با تلاش و پشتکار جوانان به جایگاهی برسد که هر فردی که بدنبال تازه های علمی است، مجبور باشد زبان فارسی را فرا بگیرد.
ایشان تأکید کردند: جوانان و نخبگان علمی، سیاسی و فرهنگی، این آینده را آینده ای قطعی و حتمی بدانند و برای رسیدن به آن برنامه ریزی و کار و تلاش کنند. 
رهبر انقلاب اسلامی بعد از بیان پیشرفت مورد نظر برای نظام اسلامی، به تبیین شاخص ها و همچنین بررسی میزان پیشرفت کشور بر اساس این شاخص ها پرداختند. 
عزت ملی و اعتماد به نفس ملی اولین شاخصی بود که حضرت آیت الله خامنه ای به آن اشاره و خاطر نشان کردند: با در نظر گرفتن این شاخص، ملت ایران پیشرفت زیادی کرده است و اگر امروز مسئولان کشور در عرصه های بین المللی، با اعتماد به نفس کامل سخن میگویند، ناشی از اعتماد به نفس ملت است.
ایشان تأکید کردند: این اعتماد به نفس ملی، به برکت اسلام بوجود آمده است و به هر میزان که عمل به اسلام و احکام آن بیشتر باشد، اعتماد به نفس ملی افزایش خواهد یافت.
رهبر انقلاب اسلامی، عدالت را یکی دیگر از شاخص های پیشرفت دانستند و افزودند: در منطق اسلام، پیشرفت بدون عدالت، پیشرفت واقعی نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای پیشرفت های مادی در غرب از جمله آمریکا را ظاهری و غیر واقعی خواندند و تأکید کردند: چنین پیشرفت های ظاهری که در کنار آن فاصله های طبقاتی وجود دارد ناشی از اداره کشور با منطق سرمایه داری و لیبرال دموکراسی غربی است. 
ایشان در خصوص وضعیت عدالت، به پیشرفت های کشور در توزیع منابع عمومی، ساخت زیر ساخت ها ازجمله جاده ها و بزرگراه ها، گسترش تحصیل علم، و ایجاد شرایط نسبتاً برابر برای بروز و ظهور نخبگان در مناطق مختلف اشاره کردند و افزودند: اگر شرایط کشور را با این شاخص بسنجیم، نسبت به قبل از انقلاب و یا بسیاری از کشورها پیشرفت کرده ایم اما اگر شرایط، با ایده آل اسلام مقایسه شود، عدالت موجود، تا نقطه مطلوب، فاصله زیادی دارد.
رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی این بخش از سخنان خود خاطر نشان کردند: ملت ایران اکنون در یک عرصه بزرگ رویارویی و نبرد اراده ها قرار گرفته است که در این عرصه، با وجود موانع متعدد طبیعی و تحمیلی، به هیچ وجه احساس ضعف و ناتوانی نمیکند و افق خود را برای رسیدن به پیشرفت های بیشتر، روشن، جذاب و شیوا می بیند.
حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص عوامل تعیین کننده در جنگ اراده ها افزودند: عزم و اراده، بصیرت و روشن بینی، وحدت و وظیفه شناسی آحاد مردم، و اتحاد کلمه مسئولان و همکاری دستگاهها، عناصری هستند که میتوانند ملت ایران را به جایگاه شایسته پیشرفت خود برسانند.
ایشان با اشاره به برنامه ریزی و تلاش گسترده بدخواهان برای جلوگیری از ادامه پیشرفت ملت ایران، تأکید کردند: همانگونه که توطئه های دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ناکام ماندند، در این مقطع نیز همه مکرها و کیدهای آنها به شکست خواهد انجامید.
رهبر انقلاب اسلامی 33 سال ناکامی معارضان نظام اسلامی برای به زانو در آوردن ملت ایران را نشان دهنده قوت روزافزون این نظام و ملت دانستند و خاطر نشان کردند: البته این موضوع نباید موجب غرور شود و ما را از مکر و حیله دشمن غافل کند.
حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به مسئولان گفتند: قوی باشید اما دشمن را ضعیف نپندارید و از او غافل نشوید زیرا دشمن از راههای گوناگون وارد میشود و باید هوشیار بود.
ایشان همچنین با اشاره به رتبه نخست مردم اسفراین در کشور، در میزان مشارکت در انتخابات خاطر نشان کردند: این احساس وظیفه نسبت به آینده کشور و مدیریت آن نشان دهنده آگاهی و بصیرت مردم این منطقه و روحیه بسیار ارزشمندی است که باید در سراسر کشور حفظ و تقویت شود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته بنده در روزهای آینده مطالبی را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری بیان خواهم کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای گسترش روحیه مصرف کالاهای داخلی را یکی دیگر از نیازهای ضروری کشور برشمردند و تأکید کردند: ترجیح نشانها و کالاهای خارجی بر تولیدات داخلی، روش و روحیه نادرستی است، زیرا حمایت واقعی از تولید ملی در گرو گسترش روحیه مصرف کالاهای داخلی است.
ایشان افزودند: اگر از تولید ملی حمایت شود بسیاری از مشکلات اقتصادی همچون بیکاری و تورم برطرف خواهد شد. 
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی فراوان از سفر به شهرستان کهن اسفراین، به سابقه برجسته علمی، فرهنگی و تاریخی این شهر و همچنین شهرت آن به دارالقرآن اشاره کردند و افزودند: شهر اسفراین با چنین سابقه ای و با استعدادهای طبیعی و انسانی خود می تواند بار دیگر خاستگاه بزرگان و اندیشمندانی باشد که کشور به آنها افتخار کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری ظرفیت های کشاورزی، دامداری و صنعتی اسفراین خاطرنشان کردند: البته در این شهر مشکلاتی هم موجود است که باید با همت مسئولان بر طرف شود و یکی از اهداف این سفر نیز همین موضوع است.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان امام جمعه اسفراین ضمن خوشآمد گویی، گزارشی از وضعیت اقتصادی و فرهنگی و برخی مشکلات این شهرستان ارائه کرد.



[ شنبه 91/7/22 ] [ 6:58 عصر ] [ جلال ]

نظر

<< مطالب جدیدتر :: مطالب قدیمی‌تر >>

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه