سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گروههای انحرافی1-قسمت سوم

 

سوالی که این روزها مطرح است این است  که انتقادهای فعلی آیت الله مصباح از دولت احمدی نژاد با حمایتهای قبلی چگونه سازگار است؟ البته کسانی که در جریان جزئیات مسائل بوده اند می گویند از همان ابتدا حمایت ایشان از دولت مطلق نبوده است و گاه و بی گاه انتقادهایی را از دولت مطرح می کردند. آیا شما در جریان این انتقادها بوده اید؟

آقای احمدی نژاد تیر ماه 84 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند و در شهریور دولت را تحویل گرفتند. در آن ایام آیت الله مصباح هر روز بعد از نماز صبح در بوستان علوی پیاده روی می کردند که برنامه هر روز ایشان بود. همان اوایل دولت، روزی بعد از نماز صبح که مشغول پیاده روی بودیم یک مرتبه ایشان فرمودند: دو نفر آبروی آقای احمدی نژاد را خواهند برد. یکی از آنها آقای مشائی است. این زمانی بود که یک ماه از دولت نهم گذشته بود و در آن زمان ما هنوز آقای مشائی را نمی شناختیم.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/3/4 ] [ 11:25 عصر ] [ جلال ]

نظر

گروههای انحرافی1-قسمت دوم

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر جلالی مسئول دفتر آیت‌الله مصباح یزدی در گفت‌وگوی مفصل با سایت خبری ماهان نیوز مطالب جالب و قابل توجهی را درباره شخصیت آیت الله مصباح یزدی و فعالیت موسسه امام خمینی(ره)، جریان انحرافی و جبهه پایداری مطرح کرد .

جلالی متولد 1341 است. وی همزمان با تحصیل خارج فقه و اصول موفق شده است دکترای خود را در رشته روانشناسی بالینی بگیرد. وی را اگرچه غالب بسیجی های کرمانی به خاطر 25 ماه حضور در جبهه ها می‌شناسند اما شهرت این سال های او بیشتر بر می‎گردد به همراهی با حضرت آیت الله مصباح و سخنرانی ها و موضع گیری ها در برابر جریان فتنه.

بیش از یک دهه برعهده داشتن مسوولیت دفتر آیت الله مصباح و تالیفات متعدد در موضوعاتی چون اشتغال زنان، کنترل جمعیت،حکومت اسلامی و تدریس در حوزه و دانشگاه از وی چهره ای سیاسی، علمی نشان میدهد.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/3/4 ] [ 11:25 عصر ] [ جلال ]

نظر

گروههای انحرافی1-قسمت اول

گفتگو با آیت‌الله محمدعلی گرامی قمی

هر وقت تفاسیر ذوقی و سلیقه‌ای زیاد شود گروه‌های انحرافی هم بیشتر شکل می‌گیرند

 
آیت‌الله محمدعلی گرامی قمی از مراجع و مدرسین مبرز حوزه علمیه قم، بر این باور است که احساس آزادی عناصری خارج از دایرة حوزه و مرجعیت در تفسیر دین، اساسی‌ترین عامل پیدایش گروه‌های فرقان‌گونه است، چرا که اصل اجتهاد و تخصص به مفهوم متداول آن جای خویش را به تفاسیر ذوقی پاره‌ای از عناصر بی‌صلاحیت یا کم‌صلاحیت بدهد، زمینة رقابتی خطرناک فراهم می‌شودکه در نهایت به مسخ معارف دینی منتهی خواهد شد.
استاد گرامی که از جمله شاگردان آیت‌الله العظمی بروجردی و امام خمینی و نیز از عالمان فعال در عرصة مبارزات منتهی به انقلاب اسلامی است، ریشة شکل‌گیری فرقان را در رفتارهای پاره‌ای از روشنفکران می‌داند که در دهة 40 به فعالیت‌های تبلیغی خویش وسعت بخشیدند. او بر این باور است که وجود این عامل اساسی در حال حاضر نیز بیم‌انگیز و زمینه‌ساز پیدایش نحله‌هائی چون فرقان است.

    ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/3/4 ] [ 11:21 عصر ] [ جلال ]

نظر

<< مطالب جدیدتر ::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه