سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشته شدن سرکرده «داعش» در عملیاتی انتحاری در شرق سوریه

کشته شدن سرکرده «داعش» در عملیاتی انتحاری در شرق سوریه

سرکرده گروه تروریستی «داعش» در شرق سوریه با دست زدن به عملیاتی انتحاری علیه یک نقطه نظامی ارتش سوریه در شرق این کشور به هلاکت رسید.

خبرگزاری فارس: کشته شدن سرکرده «داعش» در عملیاتی انتحاری در شرق سوریه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، «ابو اسامة التونسی»، ملقب «ابو سیاف»، سرکرده تونسی گروه تروریستی «امارت اسلامی عراق و شام» یا همان داعش در شرق دست به عملیاتی انتحاری در نزدیکی پایگاه نظامی «الصاعقه» ‌ارتش سوریه در ریف شهر «دیر الزور» در شرق این کشور زد.

در این عملیات انتحاری ابو سیاف پس از منفجر کردن خود، به هلاکت رسید.



[ شنبه 92/9/23 ] [ 9:25 عصر ] [ جلال ]

نظر

سوریه در 24 ساعت گذشته

سوریه در 24 ساعت گذشته
ایران و عربستان در ژنو2/ فرار فرمانده ارتش آزاد/ آغاز عملیات بازپس گیری عدرا العمالیه

تاکید بر دعوت از ایران و عربستان در ژنو 2، فرار رئیس ستاد ارتش آزاد به قطر، آغاز عملیات ارتش سوریه برای بازپس گیری منطقه عدرا العمالیه و تاکید مسکو بر حصول اطمینان از حضور مخالفان در ژنو مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته است.

خبرگزاری فارس: ایران و عربستان در ژنو2/ فرار فرمانده ارتش آزاد/ آغاز عملیات بازپس گیری عدرا العمالیه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان در تاکید بر دعوت از ایران و عربستان در ژنو 2، فرار رئیس ستاد گروه ارتش آزاد سوریه به قطر، آغاز عملیات ارتش سوریه برای بازپس گیری منطقه «عدرا العمالیه» و تاکید مسکو بر حصول اطمینان از حضور مخالفان در ژنو ملاحظه کرد.

تحولات میدانی

بازگشایی بندر «طرطوس» بعد از 22 ساعت

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/9/22 ] [ 6:55 عصر ] [ جلال ]

نظر

چرا عربستان 15 هزار موشک ضدتانک از آمریکا خریده است؟

فارن پالیسی گزارش داد
چرا عربستان 15 هزار موشک ضدتانک از آمریکا خریده است؟

نشریه فارن‌پالیسی در گزارشی با اشاره به اینکه عربستان اقدام به خرید 15 هزار موشک ضدتانک کرده است، تاکید می‌کند این خرید تسلیحاتی برای خود عربستانی‌ها کاربردی ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی فارن پالیسی در گزارشی با اشاره به اینکه عربستان سعودی اقدام به خرید 15 هزار موشک ضد تانک کرده این سوال را مطرح کرد که سعودی‌ها این تعداد بالا از سلاح ضد زره را برای چه می‌خواهند؟

این نشریه با اشاره به اینکه ارزش این قرار داد تسلیحاتی بیش از یک میلیارد دلار است و کنگره نیز با آن موافقت کرد،‌تاکید می‌کند که سعودی‌ها بیش از این نیز 4 هزار موشک ضد تانک خریداری کرده بودند و اکنون این تعداد(15 هزار) بیش از نیاز عربستان است.

فارین پالسی با بیان اینکه موشک‌های ضد تاک حرارتی از نوع «TOW» است و این تعداد زیاد، این شک را ایجاد می‌کند که عربستان نیاز به این سلاح‌ها ندارد چون تهدید آشکار نظامی در مقابلش نیست، می‌افزاید: اگر عربستان قصد مقابله با ایران را داشته باشد باید به فکر خرید سلاح‌های دریایی و هواپیماهای جنگی باشد و این سلاح‌های ضد تانک بیشتر برای مخالفان مسلح سوری که در اردن آموزش می‌بینند به کار می‌آید.

پیش از این رسانه‌ها گزارش داده بودند که عربستان با همکاری دیگر کشورهای مخالف دولت سوریه اقدام به برپایی پایگاهی نظامی برای آموزش هزاران شبه نظامی سوری در اردن کرده است که این شبه نظامیان تحت نظر نیروهای آمریکایی و فرانسوی در حال آموزش و به وسیله عربستان و دیگر کشورهای عربی در حال تجهیز هستند.



[ جمعه 92/9/22 ] [ 6:53 عصر ] [ جلال ]

نظر

هلاکت 18 تروریست خارجی در «عدرا العمالیة»

هلاکت 18 تروریست خارجی در «عدرا العمالیة»

یگان‌های ارتش سوریه، 18 تروریست خارجی که در یک خودرو قصد ورود به منطقه عدرا العمالیه داشتند، را به هلاکت رساندند.

خبرگزاری فارس: هلاکت 18 تروریست خارجی در «عدرا العمالیة»

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، یگان‌های ارتش سوریه دو اتوبوس حامل افراد مسلح را در یکی از محورهای ورودی منطقه عدرا العمالیه هدف گرفتند که در اثر آن 18 تروریست خارجی به هلاکت رسیدند.

با وجود ادامه درگیری‌ها بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در اطراف منطقه عدار العمالیه، یگان‌های ارتش سوریه سعی دارند تا از میان شمار زیاد تک تیرانداز مستقر بر بام ساختمان‌ها، به سمت این منطقه پیشروی و آن را از بازپس گیرند.

گزارش شده است، اهالی منطقه عدر العمالیه که در محاصره گروه‌های مسلح  قرار دارند، از کمبود کالاهای اساسی مثل نان رنج می‌برند.

همچنین این گزارش حاکی است، گروه‌های مسلح برخی از اهالی این منطقه را در زیر زمین‌های برخی از ساختمان‌ها زندانی کرده‌اند.



[ جمعه 92/9/22 ] [ 6:52 عصر ] [ جلال ]

نظر

نگرانی مردم سوریه از طوفان الکسا/اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت س

نگرانی مردم سوریه از طوفان الکسا/اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت سوریه

توده هوای کم فشاری که وارد سوریه شده، موجب بارش برف و کاهش شدید دمای هوا در مناطق این کشور شده و نگرانی‌هایی را در میان مردم آن به وجود آورده، اما دولت سوریه اعلام کرده که تدابیر لازم برای مقابله با این شرایط را اتخاذ کرده است.

خبرگزاری فارس: نگرانی مردم سوریه از طوفان الکسا/اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت سوریه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، طوفانی «الکسا» که چند روزی است وارد سوریه شده است، از میزان توجه به حوادث میدانی این کشور کاسته است. این طوفان، دولت سوریه را بر آن داشته تا اقدامات لازم جهت تامین امنیت مردم را انجام دهد.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/9/22 ] [ 6:52 عصر ] [ جلال ]

نظر

ربوده شدن بیش از 100 دختر سوری و قتل عام یک خانواده علوی در عدرا

ربوده شدن بیش از 100 دختر سوری و قتل عام یک خانواده علوی در عدرا العمالیه

گروه‌های تروریستی وابسته به سازمان القاعده بیش از 100 دختر سوری را در منطقه «عدرا العمالیه» ربوده و یک خانواده علوی را قتل عام کردند.

خبرگزاری فارس: ربوده شدن بیش از 100 دختر سوری و قتل عام یک خانواده علوی در عدرا العمالیه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، گروه‌های مسلح حدود 100 دختر سوری و 16 کامیون حامل مواد غذایی وابسته به صلیب سرخ را در شهر عدرا العمالیه ربودند.

گزارش شده است، گروه‌های تروریستی، این 16 کامیون حامل مواد غذایی و دختران ربوده شده و آردهایی که از نانوایی‌های منطقه سرقت کرده بودند، را به شهر «دوما» منتقل کردند.

این گزارش حاکی است، گروه‌های تروریستی وابسته به سازمان القاعدة یک خانواده 5 نفره علوی و یک خانواده از اهالی ریف «جبله» را قتل عام کردند.



[ جمعه 92/9/22 ] [ 6:50 عصر ] [ جلال ]

نظر

مقامات سوریه 350 زندانی را از زندان مرکزی حلب آزاد کردند

مقامات سوریه 350 زندانی را از زندان مرکزی حلب آزاد کردند

مقامات سوریه اعلام کردند که 350 نفر از زندانیان زندان مرکزی حلب را که در محاصره تروریست‌ها قرار دارد، آزاد کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: مقامات سوریه 350 زندانی را از زندان مرکزی حلب آزاد کردند

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، مقامات سوریه 350 زندانی سوری را که در زندان‌ مرکزی حلب زندانی شده بودند به دلایل بشر دوستانه آزاد کرده‌‌اند.

بر اساس این گزارش با توجه به اینکه این زندان چند ماه است در محاصره تروریست‌ها قرار دارد کمیته‌هایی که برای رسیدگی به شرایط زندانیان از سوی وزیر دادگستری سوریه تشکیل شده است تصمیم به آزادی تعدادی از زندانیان این زندان گرفته‌اند.

به گفته سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه زندانیانی که در اولین مرحله از اجرای این طرح آزاد شد‌ه‌اند اغلب دارای جرائم جنائی بوده‌اند.

به گزارش این سازمان زندان مرکزی حلب بیش از سه هزار زندانی را در خود جای داده که به دلیل محاصره شدن توسط تروریست‌ها از کمبود مواد غذائی و دارو رنج می‌برند و در شرایط بدی قرار دارند.

پیشتر نیز بشار اسد طی فرمانی دستور داده بود که افرادی که از خدمت سربازی فرار کرده و یا علیه نیروهای ارتش سوریه دست به اقدامات مسلحانه زده‌اند در صورتی که خود را به مقامات این کشور معرفی کنند مورد عفو قرار خواهند گرفت.



[ جمعه 92/9/22 ] [ 6:50 عصر ] [ جلال ]

نظر

واگذاری کرسی سوریه به معارضان از دستور کار سازمان همکاریهای اسلا

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با فارس:
واگذاری کرسی سوریه به معارضان از دستور کار سازمان همکاری‌های اسلامی خارج شد

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در بازگشت از چهلمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی گفت که موضوع واگذاری کرسی سوریه به معارضان از دستور کار این سازمان خارج شد.

خبرگزاری فارس: واگذاری کرسی سوریه به معارضان از دستور کار سازمان همکاری‌های اسلامی خارج شد

 

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در بازگشت از چهلمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری های اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارسگفت که موضوع واگذاری کرسی سوریه به معارضان از دستور کار این سازمان خارج شد.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/9/22 ] [ 6:49 عصر ] [ جلال ]

نظر

حمله خمپارهای به میدان الأمویین در دمشق

حمله خمپاره‌ای به میدان الأمویین در دمشق

هم‌زمان با پخش فیلم «پادشاه شن‌ها» در خانه اوپرا سوریه، اطراف میدان الأمویین در دمشق مورد اصابت چند خمپاره قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: حمله خمپاره‌ای به میدان الأمویین در دمشق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، هم زمان با پخش فیلم «پادشاه شن‌ها» ساخته کارگردان سوری «نجده اسماعیل أنزور» در خانه اوپرا واقع در میدان الامویین، مناطق پیرامونی این میدان در دمشق مورد اصابت چند خمپاره قرار گرفت.

این گزارش حاکی است، این حمله خمپاره‌ای هیچ کشته و زخمی در برنداشت. خبرهای منتشره مبنی بر اصابت خمپاره به دفتر مرکزی خانه اپرا که فیلم مذکور را پخش می‌کرده، صحت ندارد.



[ جمعه 92/9/22 ] [ 6:48 عصر ] [ جلال ]

نظر

دفع حمله گروههای مسلح برای پیشروی در «عدرا العمالیه»

دفع حمله گروه‌های مسلح برای پیشروی در «عدرا العمالیه»

ارتش سوریه در جریان درگیری‌های شدید با گروه‌های مسلح، تلاش گروه‌های مسلح برای پیشروی به سمت منطقه عدرا العمالیه را ناکام گذاشت.

خبرگزاری فارس: دفع حمله گروه‌های مسلح برای پیشروی در «عدرا العمالیه»

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، یگان‌های ارتش سوریه چندین مرکز تجمع گروه‌های مسلح، نزدیک دو منطقه «دوما» و «میدعه» را هدف گرفته و منهدم کردند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه تلاش گروه‌های مسلح برای کمک به گروه‌های مسلح مستقر در شهر «عدرا العمالیه» واقع در ریف دمشق را نیز ناکام گذاشتند.

این گزارش حاکی است، در جریان پیشروی ارتش سوریه در منطقه «البحاریه» و هم زمان با سایر درگیری‌ها، یگان‌های ارتش سوریه و گروه‌های مسلح نزدیک منطقه «میدعه» به شدت با یکدیگر درگیر شدند و در نتیجه آن، یگان‌های ارتش سوریه توانستند به سمت «مزارع ریما» و «جعبدین» پیشروی کنند.

همچنین گزارش شده، دو منطقه «زنکوس» و «یبرود» امروز جمعه شاهد درگیری‌های شدیدی بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلح است که در اثر آن شماری از تروریست‌ها کشته و ده‌ها نفز زخمی شدند.

این درگیری‌ها در حالی رخ داده است که ارتش سوریه پیشتر این دو منطقه را تحت کنترل در آورده بود.



[ جمعه 92/9/22 ] [ 6:48 عصر ] [ جلال ]

نظر

<< مطالب جدیدتر :: مطالب قدیمی‌تر >>

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه